[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dobre prakse uvajanja sprememb in profesionalni razvoj pedagoških delavcev

Nika Sedmak (2017) Dobre prakse uvajanja sprememb in profesionalni razvoj pedagoških delavcev. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2019Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo predstavlja sedem različnih zgodb pedagogov in pedagoginj, ki jim je skupna inovativnost, močna vizija in strast do tega, kar počnejo; vsi so ustanovitelji pedagoških praks, pristopov ali/in ustanov, ki v pedagoški prostor prinašajo prepoznavne novosti. Raziskava zajema kvalitativno analizo intervjujev z omenjenimi aktivnimi posamezniki, ki so v slovenski pedagoški prostor vpeljali celovite in dolgoročne spremembe konvencionalnega pedagoškega delovanja. Opisana je njihova profesionalna in osebna življenjska pot, ki nakazuje (uspešno) spoprijemanje z različnimi notranjimi in zunanjimi ovirami ter neuspehi. Diploma vključuje tudi sklop delavnic z otroki 3. in 4. razreda Osnovne šole Livada, izvedenimi na podlagi ugotovitev iz intervjujev. Izražena so bila mnenja intervjuvancev o pomenu vključevanja otrok v proces izobraževanja ter njihovega aktivnega soustvarjanja, ki so bila tudi v praksi preizkušena. Na osnovi delavnic in pogovorov, ki so sledili, sva pridobili tudi mnenja in predstave otrok o soustvarjanju šole po njihovih zamislih. S pomočjo analiziranja navedenih primerov dobrih praks so raziskani elementi profesionalnega in osebnega razvoja, pomen vseživljenjskega učenja ter ozaveščanja in preoblikovanja subjektivnih teorij. Zapisane so konkretne izkušnje soočanja in premagovanja ovir. Raziskan je doprinos osebne, strokovne podpore in virov opolnomočenja, tako na delovnem mestu kot v osebnem življenju. Predstavljeni so tudi pomembni dejavniki uspešnega vodenja organizacij ter pomen sodelovanja in povezovanja. Med subjektivnimi dejavniki je izpostavljena tudi vloga strasti pri opravljanju poklica. Sogovorniki so delili svoje življenjske poti, ki so si med seboj različne, zato njihovih primerov ne moremo posplošiti, saj nakazujejo, da ni enotne poti za doseganje pozitivnih/inovativnih sprememb na področju pedagoškega delovanja. Na osnovi rezultatov raziskovanja pa je vseeno mogoče izpostaviti nekaj ključnih dejavnikov, ki lahko k temu pripomorejo, in sicer so to viri opolnomočenja, način uspešnega soočanja in premagovanja ovir, oblikovanje vizije, strast pri delu, povezovanje ter vseživljenjsko učenje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj, osebni razvoj, podpora, kreativnost, ovire, uvajanje sprememb, vodenje, sodelovanje, subjektivne teorije, strast
    Število strani: 113
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    doc. dr. Špela RazpotnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11644233)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4568
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 12:11
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 12:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4568

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa