[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialno pedagoško delo s pomočjo konja pri otrocih in mladostnikih s čustvenimi in vedenjskimi težavami

Lina Novak (2017) Socialno pedagoško delo s pomočjo konja pri otrocih in mladostnikih s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (966Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava vprašanje ustreznosti terapije s pomočjo konja kot socialno pedagoške metode dela z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ta problematika je danes naraščajoč pojav med mladostniki, kar pa socialno pedagoško stroko kliče k iskanju novih, otrokom in mladostnikom prilagojenih metod dela. V tujini obravnavano metodo že več let uspešno uporabljajo kot dopolnilno in samostojno obravnavo na pedagoškem področju, pri nas pa se v te namene počasi uveljavlja šele v zadnjih desetih letih. V teoretičnem delu so najprej predstavljene različne opredelitve in klasifikacije čustvenih in vedenjskih težav ter podane glavne smernice za delo s to populacijo. V nadaljevanju se delo osredotoči na terapijo in aktivnosti s pomočjo konja, kjer se podrobneje posveti zvrsti, ki se nanaša na pedagoško področje. V empiričnem delu se je s pomočjo kvalitativne raziskave, v katero je bilo vključenih pet strokovnjakinj s področja terapevtskega dela s konji, želelo ugotoviti ali je obravnavana metoda dela ustrezna za socialno pedagoško delo s populacijo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Raziskava se je osredotočila na vprašanja o najustreznejših oblikah dela za omenjeno skupino, pozitivnih učinkih in ciljih, ki se z njimi lahko dosegajo, ugotavljala pa je tudi, kako se otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami odzivajo v stiku s konjem ter ali obstajajo možne omejitve za izvedbo dejavnosti. Rezultati so pokazali, da je pedagoško-terapevtsko jahanje/voltižiranje najprimernejša zvrst terapije s pomočjo konja za populacijo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter s številnih vidikov zelo ustrezna kot socialno pedagoška metoda. Ob upoštevanju določenih pogojev, omogoča številne kognitivne in socialne učinke, terapijo pa je mogoče prilagoditi posamezniku in vsem želenim ciljem. Delo se zaključuje s spoznanjem, da obstajajo nekateri primeri, v katerih so omejitve za uporabo obravnavane metode dela, vendar pa so v praksi precej redki. Se pa težave nahajajo predvsem v trenutnih razmerah v slovenskem prostoru, za katere pa se podaja tudi nekaj možnih rešitev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami, aktivnosti in terapija s pomočjo konja, metoda dela s pomočjo konja, pedagoško-terapevtsko jahanje, voltižiranje
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11642953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4566
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 12:01
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 12:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4566

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa