[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usposobljenost učiteljev likovne umetnosti za delo z učenci s posebnimi potrebami

Janja Jurečič (2017) Usposobljenost učiteljev likovne umetnosti za delo z učenci s posebnimi potrebami. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3575Kb)

    Povzetek

    Primerjave rezultatov dosežkov učencev na nacionalnih preverjanjih znanja med učenci s posebnimi potrebami in učenci brez posebnih potreb kažejo nižje rezultate učencev s posebnimi potrebami pri vseh predmetih, tudi pri likovni umetnosti. Vzroke za razkorak lahko najdemo v prostorskih, didaktično-metodičnih, kadrovskih in drugih dejavnikih. Podatki o dosežkih učencev na nacionalnem preverjanju znanja nas lahko usmerjajo tako pri evalviranju programov in učnih načrtov kot pri svetovanju in usmerjanju učiteljev. Učitelj kot ključna oseba v procesu poučevanja ima pomembno vlogo pri vključevanju učenca s s posebnimi potrebami v razredu. Je zgled učencem in tudi drugim učiteljem. Predmet likovna umetnost že v svojem bistvu predstavlja prostor, kjer učenci analizirajo, raziskujejo svet in ga poskušajo spoznati na drugačen način; prostor, kjer se izjemnost in drugačnost cenita, kar lahko predstavlja učencu s posebnimi potrebami varen prostor za vključitev v razredno skupino. To pa lahko dosežemo, če poznamo specifične značilnosti učenca ter njegove posebne potrebe in močna področja, ki jih z ustreznimi pristopi, prilagoditvami razvijamo proti najugodnejšemu izidu. Različni avtorji pri nas in po svetu izpostavljajo stiske, s katerimi se srečujejo učitelji ob delu z učenci s posebnimi potrebami, ki se najpogosteje povezujejo s slabšim občutkom kompetentnosti za delo s to populacijo. Prav zato smo v magistrskem delu prek študija literature o značilnostih in smernicah za delo z določenimi podskupinami učencev s posebnimi potrebami in odgovorov anketiranih učiteljev likovne umetnosti o njihovem delu s tovrstnimi učenci poskušali približati delo z učenci s posebnimi potrebami učiteljem likovne umetnosti. V raziskavo smo vključili devetinsedemdeset učiteljev likovne umetnosti iz različnih slovenskih regij. Vzorec zajema učitelje razrednega in predmetnega pouka ter srednješolske učitelje. Za statistično analizo podatkov smo uporabili deskriptivno statistiko, t-test in Pearsonov koeficient korelacije. Empirična kvantitativna raziskava omogoča boljši vpogled v delo v praksi in usmeritev na področja priporočil za delo, ki jih učitelji likovne umetnosti za delo z učenci s posebnimi potrebami najbolj potrebujejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: likovna umetnost, učenci s posebnimi potrebami, dobra poučevalna praksa, priporočila za delo
    Število strani: 85
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jurij SelanMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11642441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4564
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 11:52
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 11:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4564

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa