[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza kurikulov predšolske vzgoje na področju jezika

Dunja Srdarev (2017) Analiza kurikulov predšolske vzgoje na področju jezika. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3755Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu smo z deskriptivno in komparativno metodo analize in primerjave dokumentov analizirali slovenski kurikul predšolske vzgoje in kurikule predšolske vzgoje iz Anglije, Finske in Nove Zelandije. Kvalitativna empirična raziskava temelji na analizi kurikulov ter priročnikov h kurikulom za jezikovno področje. Podatke smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Osredinili smo se najprej na umestitev predšolskega obdobja v celotni sistem vzgoje in izobraževanja posameznih držav, nato pa na umestitev književne vzgoje in medkulturne književnosti v predšolsko vzgojno prakso. Kurikule smo primerjali po šestih merilih, izbranih na podlagi mednarodnih raziskav bralne pismenosti in medkulturnosti ter študija mladinske književnosti. S primerjavo štirih šolskih sistemov, kurikulov in priročnikov smo ugotovili, da med njimi ni večjih razlik. Izbrane države imajo primerljivo strukturo šolskih sistemov in kurikulov, primerljivo organizirano predšolsko vzgojo ter podoben izbor glavnih področjih in načel v kurikulih. Razlika se kaže pri metodah in oblikah dela ter pri vnašanju vsebin in dejavnosti v vzgojno prakso. V zadnjem delu smo na podlagi ugotovitev predlagali metodična in didaktična priporočila za slovenski kurikul oziroma priročnik za področje jezika ter podpodročji književnosti in medkulturne književnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: jezik, književnost, kurikul, predšolska vzgoja, šolski sistem
    Število strani: 140
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11646537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4562
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 11:48
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 11:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4562

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa