[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepričanja učiteljev o pomenu gibanja in uporaba gibalnih dejavnosti pri poučevanju v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom

Nina Sorić (2017) Prepričanja učiteljev o pomenu gibanja in uporaba gibalnih dejavnosti pri poučevanju v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2081Kb)

    Povzetek

    Redno izvajanje gibalnih dejavnosti pozitivno vpliva na posameznikovo zdravje, socialno in čustveno področje delovanja, prav tako pa vpliva tudi na učenje, saj spodbuja učni proces in procese mišljenja. V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabo gibalnih dejavnosti pri poučevanju v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, v katerega se vključujejo osebe z lažjimi motnjami v duševnem razvoju. Osebe z lažjimi motnjami v duševnem razvoju imajo težave na področju gibalnega razvoja, zato je pri poučevanju te populacije otrok spodbujanje in vključevanje gibanja še posebej pomembno. Z vključevanjem gibalnih dejavnosti v poučevanje oseb z lažjimi motnjami v duševnem razvoju lahko učitelj poleg učenčevih motoričnih spretnosti in sposobnosti razvija tudi kognitivno, čustveno in socialno področje učencev. Vključevanje gibalnih dejavnosti v poučevanje pa je lahko odvisno tudi od učiteljevih prepričanj o pomenu gibanja. Prav zato smo v magistrskem delu raziskali, kakšna so prepričanja učiteljev o pomenu gibanja v vsakodnevnem življenju ljudi in pri poučevanju učencev v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, v kolikšni meri in na kakšen način učitelji vključujejo gibalne dejavnosti v poučevanje učencev z lažjimi motnjami v duševnem razvoju ter kakšne učinke gibalnih dejavnosti prepoznavajo pri učencih. V raziskavi je sodelovalo 97 učiteljev, ki poučujejo v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Podatke za raziskavo smo zbrali preko anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da ima večina učiteljev pozitivna prepričanja o gibanju in uporabi gibanja pri poučevanju. Večina učiteljev pogosto in na različne načine vključuje gibalne dejavnosti v poučevanje. Učitelji gibalne dejavnosti izvajajo pri različnih predmetih, prav tako jih pogosto vključujejo v vse dele učne ure in skoraj vse etape učnega procesa. Med učitelji, ki poučujejo na razredni stopnji, in tistimi, ki poučujejo na predmetni stopnji, prihaja do razlik v pogostosti vključevanja gibalnih dejavnosti v njihovo poučevanje učencev. Prav tako so rezultati pokazali razlike v pogostosti vključevanja gibalnih dejavnosti v pouk med učitelji, ki poučujejo v kombiniranem oddelku, in učitelji, ki poučujejo v homogenem oddelku z enim razredom. Učitelji opažajo pozitivne učinke gibalnih dejavnosti na motoričnem, čustvenem, kognitivnem in socialnem področju delovanja učencev. Pri vključevanju gibalnih dejavnosti v poučevanje večina učiteljev nima težav, nekateri navajajo težave na področju vedenja učencev (učenci se težje umirijo, postanejo razposajeni, prej pride do nepredvidenih situacij), težave s prostorsko in časovno stisko ter težave zaradi poučevanja v kombiniranih oddelkih. Rezultati raziskave torej kažejo, da imajo učitelji, ki poučujejo v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, pozitivna prepričanja o gibanju in uporabi gibalnih dejavnosti pri poučevanju, gibalne dejavnosti v poučevanje pogosto vključujejo, opažajo pa tudi njihove pozitivne učinke na učence.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gibanje, gibalne dejavnosti, prilagojeni program z nižjim izobrazbenim standardom, učenci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju, prepričanja, učitelji
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11642185)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4561
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 11:48
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 11:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4561

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa