[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča študentov Pedagoške fakultete UL do Slovenskega pravopisa

Tjaša Medved (2017) Stališča študentov Pedagoške fakultete UL do Slovenskega pravopisa. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2618Kb)

    Povzetek

    Eden izmed temeljnih ciljev pouka slovenščine v osnovni in srednji šoli je razvijanje sporazumevalne zmožnosti in ta je sestavljena iz več sestavin, med njimi je tudi jezikovna zmožnost, ki pa zajema tudi pravopisno zmožnost. Kljub velikemu številu ur slovenščine med celotnim izobraževanjem ugotavljamo, da imajo tudi odrasli Slovenci težave s pravopisom. Tega se morajo zavedati že zaposleni in tudi bodoči učitelji, ker so zgled učencem. Študenti, ki se na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani (PEF UL) izobražujejo za učitelje razrednega pouka in vzgojitelje predšolskih otrok, imajo predmet slovenščino med študijem, ostale pedagoške študijske smeri pa tega predmeta nimajo. V magistrski nalogi smo s kvantitativno raziskavo ugotavljali, kako študenti raznih pedagoških študijskih smeri na PEF UL vrednotijo svoje pravopisno znanje in kaj bi želeli na področju učenja in poučevanje pravopisa spremeniti ter kako pogosto uporabljajo Slovenski pravopis in v kateri obliki. Za ta namen smo sestavili pisni anketni vprašalnik. Ugotovili smo, da študenti PEF UL dokaj visoko ocenjujejo svoje obvladovanje pravopisnih pravil, za kar pa navajajo različne vzroke. Stališča študentov o obravnavi in uporabi pravopisnih pravil v osnovni in srednji šoli so sicer zelo deljena, a študenti bi si najbolj želeli, da bi jezikovnemu delu pouka slovenščine dali več poudarka. Glede slovenščine na fakulteti pa študenti razrednega pouka in predšolske vzgoje menijo, da imajo dovolj le-te, študenti ostalih smeri, ki pouka slovenščine med študijem nimajo, pa si le-tega želijo. Študentom PEF UL se upoštevanje pravopisnih pravil zdi pomembno tako pri bodočem pedagoškem poklicu, ki ga bodo opravljali, kot tudi v vsakdanjem življenju. Raziskava je še pokazala, da najpogosteje Slovenski pravopis uporabljajo bodoči učitelji razrednega pouka, in sicer največkrat v e-obliki. S to raziskavo želimo opozoriti vse zdajšnje in bodoče učitelje slovenskih šol, da je uporaba slovenskega knjižnega jezika v zapisanih besedilih zelo pomembna v vseh razredih in pri vseh predmetih, ne samo pri pouku slovenščine. Obenem pa rezultati kažejo, da bi morali pouk slovenščine imeti vsi študenti na PEF UL.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, jezikovna zmožnost, pravopisna zmožnost, učni načrt za slovenščino, Slovenski pravopis, stališča študentov pedagoških smeri
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11640905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4560
    Datum vnosa: 14 Jul 2017 13:57
    Zadnja sprememba: 14 Jul 2017 13:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4560

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa