[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otrokov odziv na abstraktno in realistično ilustracijo

Nastja Grenc (2017) Otrokov odziv na abstraktno in realistično ilustracijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Diplomsko delo z naslovom Otrokov odziv na abstraktno in realistično ilustracijo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V uvodnem delu sem opredelila pojem slikanica in pojem ilustracija, ter se pri tem osredotočila na abstraktno in realistično ilustracijo. Slikanica je namreč knjiga, ki je namenjena otroku v pred-bralnem obdobju in v začetku bralnega obdobja, torej je prva knjiga, s katero se otrok sreča. Pri raziskavi me je zanimal tudi razvoj slikanice na Slovenskem in vrste slikanic, ki se razlikujejo glede na notranjo urejenost, ustvarjalni postopek, zahtevnostno stopnjo in izbor besedila. Nato sem opisala kakovostno slikanico in kako ilustracija vpliva na otrokov vizualni razvoj in bralno pismenost. Pri tem sem se osredotočila tudi na vlogo odrasle osebe, ki mora otroka seznaniti z različnimi literarnimi zvrstmi in mu ponuditi knjige z različno paleto ilustracij. V pedagoškem delu diplomske naloge sem s pomočjo kvalitativne raziskave analizirala, kako na otrokovo pripovedovanje in likovno ustvarjanje vpliva abstraktna in kako realistična ilustracija. Z zbranimi podatki sem skušala odgovoriti na raziskovalna vprašanja, ki sem si jih zastavila na začetku samega raziskovanja. Testirala sem 20 otrok iz vrtca Pirniče, 10 deklic in 10 dečkov, starih 5 ali 6 let. Vsak otrok je pripovedoval zgodbo osnovano na dveh ilustracijah, in sicer ob ilustracijah z realističnimi podobami Jelke Reichman in ob ilustracijah z abstraktnimi podobami Mete Wraber. Po njihovem pripovedovanju zgodb je sledilo likovno ustvarjanje na eno izmed ilustracij, kjer sem jim ponudila slikarski material, in sicer risalni papir, vodo, čopiče in akvarelne barve.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: slikanica, realistična ilustracija, abstraktna ilustracija, vizualna pismenost
    Število strani: 97
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11639625)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4557
    Datum vnosa: 14 Jul 2017 13:11
    Zadnja sprememba: 14 Jul 2017 13:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4557

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa