[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Družabna igra in govorne zmožnosti prvošolcev

Maja Mesojedec (2017) Družabna igra in govorne zmožnosti prvošolcev. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2507Kb)

    Povzetek

    Razvijanje besedišča je proces, ki poteka vse naše življenje, obdobje šolanja je le ena od intenzivnih faz. Različne raziskave potrjujejo pomembnost razvijanja besedišča otrok prvošolcev, saj to določa kasnejšo stopnjo bralnega razumevanja. V magistrskem delu nas je zanimalo, ali lahko s pomočjo namiznih družabnih iger pri pouku slovenskega jezika vplivamo na izboljšanje besedišča in s tem razvijamo sporazumevalno zmožnost prvošolcev. V uvodnem delu so navedena teoretična izhodišča, osvetljena s pomočjo pregledov različnih domačih in tujih raziskav, ki zaokrožujejo sedem poglavij, povezanih s sporazumevanjem, z besediščem, družabno igro, poslušanjem, govorjenjem in motivacijo, sledi raziskava, ki je bila izvedena v štirih prvih razredih, na dveh mestnih osnovnih šolah. Na vzorcu 62 učencev, od tega 31 dečkov in 31 deklic, starih od 6 do 8 let, je bil izveden začetni in končni preizkus obsega besedišča. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno eksperimentalno metodo raziskovanja. Pridobljeni podatki so kvantitativne in kvalitativne narave; pri obdelavi podatkov smo uporabili univariantno, bivariantno in multivariantno statistično metodo. Ugotovitve na testiranem vzorcu so pokazale, da igranje družabnih iger pozitivno vpliva na obseg besedišča tako pri dečkih kot pri deklicah. Povečan obseg besedišča se kaže pri vseh učencih ne glede na dolžino predhodnega vključevanja otrok v program predšolske vzgoje in ne glede na pogostost igranja družabnih iger v domačem okolju pred samo raziskavo. Raziskava potrjuje pomen družabnih iger kot motivacijskih sredstev pri učenju in širjenju besedišča.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: prvi razred osnovne šole, poslušanje, govor, besedišče, motivacija, namizne družabne igre
    Število strani: 76
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11640137)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4556
    Datum vnosa: 14 Jul 2017 13:40
    Zadnja sprememba: 14 Jul 2017 13:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4556

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa