[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenje z raziskovanjem pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole: učna tema snovi

Ana Janjac (2017) Učenje z raziskovanjem pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole: učna tema snovi. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Že od malih nog raziskujemo snovi, ki so povsod okoli nas, a nekatere poznamo bolj, druge manj. Razvoj znanosti je pripeljal do novih snovi, s katerimi učenci nimajo toliko izkušenj, npr. hidrogeli in nenewtonske tekočine. Lastnosti snovi se kot učna tema pojavijo že v 1. triletju devetletne osnovne šole. Učenci spoznavajo plovnost, trdoto, agregatna stanja in vplive na spreminjanje lastnosti snovi. Vzporedno z lastnostmi snovi spoznavajo tudi različne snovi, in sicer les, plastiko, plastelin, kovine itd. V 4. razredu obravnavajo še druge lastnosti snovi: prepustnost, gnetljivost, stisljivost in cepljivost. Gostota kot lastnost snovi se obravnava že v 4. razredu, v 5. razredu jo učenci spoznajo podrobneje. Raziskave kažejo, da so dosežki učencev pri naravoslovju veliko boljši, kadar učenci preko raziskovanja sami pridejo do novih spoznanj. Učenje z raziskovanjem je poučevalna strategija, ki omogoča izkustveno učenje. Učenci so v neposrednem stiku z različnimi snovmi, pri delu razmišljajo in povezujejo znanja z različnih področij. Z magistrskim delom smo želeli ugotoviti, kako učenje z raziskovanjem vpliva na izboljšanje sposobnosti načrtovanja poskusov, koliko se učenci naučijo o lastnostih snovi ter kako se spremeni njihov situacijski interes pri spoznavanju lastnosti snovi z učenjem z raziskovanjem. Izvedli smo kvalitativno raziskavo, ki je potekala 7 učnih ur. V raziskavo je bilo vključenih 12 učencev 4. razreda izbrane osnovne šole. V času učnih ur so učenci spoznavali lastnosti snovi skozi učenje z raziskovanjem. Srečali so se s snovmi, ki jih bolj poznajo (plastelin, steklo, les in plastika), in tudi s snovmi, ki jih manj poznajo, to so hidrogeli in nenewtonske tekočine. Podatke smo pridobili z delovnimi listi za načrtovanje poskusov, preizkusom znanja, vprašalnikom o situacijskem interesu pri naravoslovju in vprašalnikom za evalvacijo učenja z raziskovanjem. Rezultati raziskave kažejo, da se je sposobnost načrtovanja poskusov pri učencih izboljšala, učenci so usvojili nova znanje o lastnostih snovi in o hidrogelih in nenewtonskih tekočinah – ubleku. Omenjeni snovi sta vplivali na zvišanje situacijskega interesa za pouk. Učenci so bili zadovoljni z izvedenim učenjem z raziskovanjem in si želijo še več tovrstnega pouka pri naravoslovju. Izsledki raziskave nakazujejo omejitve raziskave in smernice za nadaljnje delo. Učenci 4. razreda izbrane osnovne šole so napredovali pri načrtovanju poskusov do poskusov povezanih z gostoto, ki je tema v 5. razredu. Učenci niso bili zainteresirani za izpolnjevanje preizkusa znanja, zato velja razmisliti o polstrukturiranem intervjuju kot instrumentu za pridobivanje podatkov. Rezultatov ne moremo posplošiti, ker je bila raziskava izvedena na majhnem vzorcu (12 učencev). Smiselno bi bilo tudi uporabiti učenje z raziskovanjem pri drugih temah pri naravoslovju in tehniki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje in tehnika, učenje z raziskovanjem, lastnosti snovi, hidrogeli, nenewtonske tekočine
    Število strani: 117
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jerneja PavlinMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11636297)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4553
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 14:26
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 14:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4553

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa