[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje poimenovalne zmožnosti z didaktičnimi igrami pri slovenščini

Urška Štamcar (2017) Razvijanje poimenovalne zmožnosti z didaktičnimi igrami pri slovenščini. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava razvijanje poimenovalne/besedne zmožnosti z didaktičnimi igrami pri jezikovnem pouku pri predmetu slovenščina na razredni stopnji OŠ. Sestavljeno je iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem izhajala iz sporazumevalne zmožnosti, katere sestavina je tudi jezikovna zmožnost, njena podsestavina pa poimenovalna/besedna zmožnost. Najprej sem predstavila pojem sporazumevalna zmožnost in njeno sestavo, nato pa, kaj je poimenovalna/besedna zmožnost ter kako jo razvijamo pri pouku. Predstavila sem pojem beseda, naštela in opisala sem pomenska razmerja med besedami, tvorjenje in stopnjevanje pridevnika ter predloge; to je nekaj učnih tem v zvezi z razvijanjem poimenovalne/besedne zmožnosti, ki se obravnavajo v 1. triletju osnovne šole. Nato sem predstavila igro, pomen igre, vlogo odraslega pri igri in naštela ter opisala vrste otroške igre. Potem sem se osredotočila na didaktično igro; predstavila sem pojem didaktična igra, naštela vrste didaktičnih iger in prednosti uporabe le-teh pri pouku. Pregledala sem učni načrt za slovenščino v OŠ in preverila, kaj je v njem zapisanega o uporabi didaktičnih iger pri pouku. Raziskala sem vlogo učitelja pri načrtovanju in izvedbi didaktičnih iger pri pouku. Z empiričnim delom sem želela ugotoviti, ali se učenci več naučijo pri pouku, pri katerem se uporabljajo didaktične igre, ali pri klasičnem/frontalnem pouku. V ta namen sem izdelala sedem didaktičnih iger in jih preizkusila pri pouku. V raziskavo sem vključila učence dveh oddelkov 3. razreda. V enem oddelku sem snov poučevala z didaktičnimi igrami, v drugem pa sem iste učne teme poučevala na klasični/frontalni način. Učenci obeh oddelkov so nato rešili preizkus znanja. Učenci oddelka, v katerem sem uporabila didaktične igre, so izpolnili še anketo, opravila pa sem tudi intervju z njihovo učiteljico. Z empiričnim delom sem torej skušala dokazati, da se učenci pri pouku, pri katerem se uporabljajo didaktične igre, naučijo snov enako ali celo bolje kot pri frontalnem pouku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: slovenščina, jezikovni pouk, razvijanje poimenovalne zmožnosti, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, didaktična igra
    Število strani: 128
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11633993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4551
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 14:27
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 14:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4551

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa