[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pravljične hišice kot učni pripomoček pri pouku književnosti

Lucija Orehar (2017) Pravljične hišice kot učni pripomoček pri pouku književnosti. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2626Kb)

    Povzetek

    Namen magistrskega dela je raziskati dodano vrednost pravljičnih hišic kot učnega pripomočka za razumevanje vsebine pravljic in identifikacijo z različnimi literarnimi liki v prvem razredu osnovne šole. Teoretični del magistrskega dela obsega teoretična izhodišča in temeljne značilnosti pravljic, teorij pravljic in didaktike mladinske književnosti. V njem so predstavljena merila izbire obravnavanih besedil v šoli, faze šolske interpretacije in delo slovenske mladinske avtorice Aksinje Kermauner, pri čemer je poudarek na projektu Knjiga v škatli ali krajše KnjiŠka. Avtorica je projekt skupaj s sodelavci zasnovala leta 2013 in je izhodišče za oblikovanje pravljičnih hišic. Izpostavljeni so pozitivni učinki dramatizacije in igri podobnih aktivnosti v razredu. Izbrana literarna dela so utemeljena kot reprezentativna za vsako vrsto pravljice. V empiričnem delu so analizirana izbrana literarna dela po kriterijih literarne teorije pravljic švicarskega znanstvenika Maxa Lüthija. Z učenci prvega razreda sem izvedla šest srečanj, v katerih je potekalo delo v eksperimentalni in kontrolni skupini. V eksperimentalni skupini so učenci pri pouku književnosti uporabljali pravljične hišice, v kontrolni skupini je pouk potekal po klasičnem modelu poučevanja mladinske književnosti, brez uporabe pravljičnih hišic. Raziskava je bila izvedena na Osnovni šoli Staneta Žagarja Kranj v aprilu in maju 2017 v seriji šestih zaporednih srečanj, sodelovalo je 20 učenk in učencev prvega razreda. Predstavljene so učne priprave za delo s pravljičnimi hišicami kot učnim pripomočkom in podrobne analize srečanj, odzivi učencev in njihovo doživljanje. Za preglednejši prikaz so zapisane izjave, odzivi in mnenja učencev ob delu, njihove misli in stopnja identifikacije z literarnimi liki iz izbranih literarnih del (Šivilja in škarjice, Mojca Pokrajculja, Zvezdica Zaspanka). V zadnjem poglavju empiričnega dela magistrskega dela so predstavljene ugotovitve, ki neposredno odgovarjajo na raziskovalna vprašanja, ki so bila v magistrskem delu zastavljena.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: ljudska pravljica, klasična avtorska pravljica, sodobna pravljica, literarna teorija, projekt KnjiŠka, pravljične hišice, literarni liki, učni pripomoček
    Število strani: 138
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    doc. dr. Aksinja KermaunerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11632969)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4550
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 14:27
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 14:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4550

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa