[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava spodbujanja predbralnih in predpisalnih spretnosti po načelih NTC in Kurikuluma za vrtce

Špela Torkar (2017) Primerjava spodbujanja predbralnih in predpisalnih spretnosti po načelih NTC in Kurikuluma za vrtce. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2919Kb)

    Povzetek

    Učenje z igro postavi pri predšolskem otroku temelje, na katerih gradi vse življenje. Zavedam, se, kako pomembno je predšolsko obdobje, zato sem v svojem diplomskem delu preizkušala različne dejavnosti, ki jih priporoča dr. Ranko Rajović. Diplomsko delo z naslovom Primerjava spodbujanja predbralnih in predpisalnih spretnosti po Kurikulumu za vrtce in načelih NTC (Nurture of Talented Children) je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu je predstavljen razvoj otroka na jezikovnem področju, pojma pismenosti in porajajoča se pismenost ter dejavniki, ki vplivajo na razvoj pismenosti. Poleg tega sem opisala postopek razvijanja predbralnih in predpisalnih spretnosti po Kurikulumu za vrtce in NTC-sistem učenja ter njegov pristop k opismenjevanju. V empiričnem delu sem primerjala dve skupini otrok, starih od štirih do šest let. V eni skupini sem enkrat tedensko, dva meseca, izvajala dejavnosti, ki jih ponuja NTC-sistem učenja, v drugi pa ne. Tema vseh dejavnosti je bila potovanje po Sloveniji in spoznavanje sosednjih držav. Na začetku so otroci s pomočjo asociacij narisali besedilo pesmi z naslovom Slovenija, kasneje smo spoznavali simbole, ki jih srečujejo vsakodnevno in se učili zastave sosednjih držav. Otroci so s pomočjo motoričnih vaj, ki spodbujajo razvoj sinaps med obema možganskima polovicama, odšli na »izlet« po Sloveniji. V povezavi s tem smo se kasneje srečali tudi s temo naše zdravje. Pri dejavnostih, ki sem jih zastavila, sem bila osredinjena na procese predstavljanja, seriacije in klasifikacije. Ob koncu mojega dvomesečnega dela v vrtcu sem v obeh skupinah z otroki izvajala test predopismenjevanja, v katerem sem preverjala otrokovo grafično zavedanje, razumevanje koncepta tiska in jezikovno razumevanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, porajajoča se pismenost, kurikulum za vrtce, NTC-sistem učenja, predbralne in predpisalne spretnosti
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11631945)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4548
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 11:05
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 11:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4548

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa