[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Plesna dramatizacija pravljice Rumeno čudo

Katja Janežič (2017) Plesna dramatizacija pravljice Rumeno čudo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Otroci so ustvarjalna bitja, ki potrebujejo čas in prostor za gibanje in plesno ustvarjanje. V vzgojno-izobraževalnih ustanovah plesno vzgojo izvajajo manj kot druga področja iz Kurikuluma za vrtce. V diplomskem delu želimo na praktičnem primeru prikazati, kako lahko s plesno improvizacijo in aktivnim soustvarjanjem predšolskih otrok ustvarimo plesno dramatizacijo. V teoretičnem delu smo opisali, kaj pedagoškim delavcem veleva Kurikulum za vrtce na področju plesne vzgoje, kaj so ples, plesnost, plesni elementi, kakšen vpliv ima ples na razvoj otroka, kaj so naloge ter kakšne so spodbude plesne vzgoje za otrokovo izražanje in vpliv vzgojitelja na plesno ustvarjanje otroka. Opisali smo plesno dramatizacijo in njen pomen za otrokovo blaginjo. V empiričnem delu smo opisali projekt ustvarjanja plesne dramatizacije Rumeno čudo, ki smo ga izvedli s pet- in šestletniki skupine Žabice Vrtca Otona Župančiča Ljubljana. S pomočjo treh sklopov smo otrokom omogočili, da se spoznajo s svojim telesom in ustvarjalnim gibom, spoznajo pravljico Rumeno čudo, ustvarijo kostume, sceno, izberejo glasbo in ustvarijo ter predstavijo plesno dramatizacijo. Potek izvajanja, odzive otrok, vzgojiteljev in svoja doživljanja smo opisali v analizah z refleksijami, ki smo jih obogatili s fotografijami. Otroci so ustvarili svoje kostume, pripomočke, sceno in svojo prvo plesno dramatizacijo z metodo improvizacije. V ustvarjalnem procesu so uživali, sodelovali in se učili novih veščin reševanja konfliktov. Skozi plesni projekt smo ugotovili, da imajo otroci močno potrebo po plesno-gibalnih dejavnostih, so notranje motivirani za ustvarjanje in to radi počnejo. Otroci so se na projekt odzvali pozitivno, z zanimanjem, sodelovanjem in vedoželjnostjo so ustvarjali različne plesne dejavnosti. Plesno dramatizacijo so soustvarjali s svojimi domišljijskimi in kritičnimi predlogi. Pri izvajanju plesne dramatizacije smo ugotovili, da se v njej ne prepleta le področje umetnosti, ampak tudi druga kurikularna področja, kar pomeni, da je to vsestranska dejavnost, ki otroka razvija celostno. Vzgojitelj mora biti pri izvajanju plesne vzgoje potrpežljiv, prilagodljiv, komunikativen, ustvarjalen itd., predvsem mora opustiti strah pred izvajanjem plesnih dejavnosti s predšolskimi otroki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ples, plesno ustvarjanje, plesna dramatizacija, pravljica Rumeno čudo, predšolska vzgoja, Kurikulum za vrtce
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    pred. dr. Vesna GeršakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11631689)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4547
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 10:59
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 10:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4547

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa