[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Oblikovanje in evalvacija aktivnosti za pouk naravoslovja na prostem v petem razredu osnovne šole

Sabina Zaleznik (2017) Oblikovanje in evalvacija aktivnosti za pouk naravoslovja na prostem v petem razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Temelj sodobne šole naj bi bil življenjsko, izkustveno učenje, ki skozi realne življenjske situacije vodi do trajnejšega znanja. Ena od oblik učenja, ki to omogoča, je pouk na prostem, saj daje učencem neposreden stik z vsebino, učenci pridobijo uporabno znanje, pripomore k boljšemu zdravju in socialnemu razvoju. Učenci so za delo bolj motivirani, saj v učenju vidijo smisel in uporabnost, hkrati pa razvijajo zavest in odgovornost do okolja. V okviru magistrskega dela sem načrtovala in oblikovala pouk naravoslovja na prostem za skupino 16 učencev 5. razreda v enem od centrov CŠOD v Sloveniji, ga izvedla in nato evalvirala. V magistrskem delu sem ugotavljala, ali s poukom na prostem dosežemo zastavljene izobraževalne cilje naravoslovja in tehnike, kakšen je odnos učencev do pouka na prostem, ali so učenci pridobili nova znanja in spretnosti, ali takšna oblika pouka pozitivno vpliva na situacijski interes učencev ter ali ocene pri naravoslovju izražajo znanje, ki so ga učenci pokazali pri učenju v naravi. Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi pedagoškega raziskovanja in kvalitativnem pristopu. Podatke smo zbirali z opazovanjem z udeležbo, nestrukturiranim intervjujem in preverjanjem znanja. Raziskava je pokazala, da učenci tudi s poukom na prostem usvojijo zastavljene cilje in izkazujejo znanje tudi na višjih taksonomskih stopnjah po Bloomu. Učenci so se naučili novih spretnosti in pridobili znanja. Večine izvedenih aktivnosti v učilnici ne bi mogli izvesti. Učencem se je zdel pouk na prostem zanimiv, izrazili so željo po več aktivnega pouka in pouka na prostem. Pokazali pa so visok situacijski interes za pripravljene in izvedene dejavnosti. Izkazano znanje učencev pri pouku na prostem pogosto odstopa od ocene pri predmetu naravoslovje in tehnika. Oblikovane vsebine in rezultati bodo koristili tistim učiteljem, ki bodo pripravljali aktivnosti in pouk na prostem ter služili za motivacijo in spodbudo učiteljem, da bi se večkrat lotili organizacije pouka na prostem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje, spodbudno učno okolje, pouk na prostem, šola v naravi, aktivno učenje
    Število strani: 86
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Katarina SusmanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11629385)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4546
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 11:25
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 11:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4546

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa