[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Šole kot središča skupnosti

Lucija Peršin (2017) Šole kot središča skupnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1164Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomskega dela sem sprva izpostavila vzroke in posledice spreminjanja kapitalistične družbe v sodobno družbo tveganja. Zanjo je značilni domnevno brezrazredna ureditev, poudarjena individualizacija, problem pomanjkanja mezdnega dela, spreminjanje sistema zaposlovanja in naraščanje družbene neenakosti kljub moderniziranim in avtomatiziranim napravam v proizvodnji ali pa prav zaradi njih. V nadaljevanju sem predstavila nekatere izbrane iztočnice slovenskega izobraževalnega sistema. Poskušala sem izpostaviti njegove prednosti in slabosti ter predlagala nekatere izboljšave. Predloge sem oblikovala ob primerjavi našega sistema z izbranimi primeri iz tujine. Nadaljevala sem s pregledom strukture in praks izbranih Community centrov v ZDA in Angliji, med njimi tudi s pregledom projekta »Little Free Library«, ki se je razvil in zaživel v ZDA, danes pa ga najdemo tudi drugod po svetu. Teoretični del zaključujem z vpogledom v projekt časovne banke Slovenije. Izbrani vpogledi naj bi osvetilili že obstoječe prakse in možnosti premisleka o novih, s katerimi bi lahko izboljšali socialne stike, odpravili naraščajoča tveganja modernega načina življenja, stkali nove medgeneracijske stike, predvsem na ravni lokalnih skupnosti. V empiričnem delu diplomskega dela sem predstavila rezultate treh intervjujev na temo šole kot središča skupnosti, ki sem jih opravila z nekaterimi zaposlenimi na izbrani Osnovni šoli Vič v Ljubljani. Predstavila pa sem tudi mnenje študijskih kolegic in kolegov o vključevanju šol v lokalno skupnost, vključevanju različnih starostnih in drugih organiziranih skupin v šolo, mnenje kolegic in kolegov o izmenjavi rabljenih stvari (»Second Hand«) in njihovo pripravljenost sodelovati pri solidarnostnih projektih, ki se organizirajo znotraj šol.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: sprememba družbe, družbe tveganja, mezdno delo, izobraževalni sistem, sistem zaposlovanja, trg dela, »Community Center«, »Little Free Library«, Časovna banka Slovenije, lokalna skupnost
    Število strani: 101
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Slavko GaberMentor
    asist. dr. Živa KosSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11628617)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4545
    Datum vnosa: 13 Jul 2017 07:30
    Zadnja sprememba: 13 Jul 2017 07:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4545

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa