[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učiteljev do koncepta realistične matematike

Vesna Balant (2017) Stališča učiteljev do koncepta realistične matematike. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1755Kb)

    Povzetek

    Koncept realistične matematike je eden izmed nizozemskih didaktičnih procesov poučevanja, čigar začetki segajo v šestdeseta leta, in omogoča, da učenci z izkušenjskim učenjem lažje prehajajo iz neformalnih strategij in znanj do formalne predstave matematičnih pojmov. Glavna značilnost koncepta realistične matematike je namreč, da vsebine izhajajo iz realnih življenjskih situacij in problemov, ki so učencem blizu. Matematični problemi morajo učencem nuditi, da si ob reševanje le-teh postavljajo različna vprašanja, sami prihajajo do rešitev in se zavedajo, kako bodo lahko to kasneje uporabili v vsakdanjosti. Teoretični del magistrskega dela zajema predstavitev koncepta realistične matematike (RME). Osredotočili smo se na izvor, razvoj in metodično-teoretične osnove ter temeljna načela, ki jih mora učitelj upoštevati pri načrtovanju pouka po RME in le-ta podkrepili s primerom dobre prakse. V literaturi smo zasledili že nekaj raziskav, ki temeljijo na raziskovanju koncepta realistične matematike in vplivu le-te na razvoj matematičnih znanj in strategij. Namen magistrskega dela pa je raziskati predvsem stališča učiteljev do koncepta realistične matematike. V empiričnem delu magistrske naloge smo uporabili kvalitativno raziskavo, v kateri smo izbrali majhen in nenaključen vzorec: 10 učiteljev, ki v šolskem letu 2016/2017 poučujejo na razredni stopnji od 1. do 5. razreda v osnovnih šolah na področju osrednje Slovenije. Izbrani učitelji so si pogledali videoposnetka učnih ur, v katerih smo prepoznali največ načel RME, ter izrazili, kakšno je njihovo poznavanje in mnenje o pristopu RME. Rezultati so pokazali, da učitelji še vedno poučujejo po tradicionalnem načinu poučevanja, obenem pa nezavedno uporabljajo elemente koncepta RME. Pojmovanja in značilnosti našega pristopa ne poznajo, ga pa utemeljujejo kot učinkovitega in življenjsko uporabnega, saj omogoča in spodbuja učenčevo razmišljanje, samostojnost, timsko sodelovanje, izražanje mnenj in refleksijo, kar pripomore k boljšemu matematičnemu znanju. Učitelji kot slabost omenjenega koncepta izpostavljajo količino učiteljeve priprave in več potrebnega časa za usvajanje učnih vsebin, predvsem za učence, ki so učno šibkejši.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: koncept realistične matematike, osnovna načela koncepta realistične matematike, učenec, učitelj, stališča
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11624009)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4542
    Datum vnosa: 12 Jul 2017 07:21
    Zadnja sprememba: 12 Jul 2017 07:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4542

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa