[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocenjevanje standardov znanja pri predmetu Šport v prvih petih razredih osnovne šole

Urška Kovač (2017) Ocenjevanje standardov znanja pri predmetu Šport v prvih petih razredih osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2320Kb)

    Povzetek

    Učni načrt za šport je zasnovan zelo odprto, saj so standardi znanja opredeljeni za triletje in ne za posamezen razred. Učitelji imajo tako pri predmetu šport zelo veliko svobode pri načrtovanju pouka. Oni presodijo, kdaj bi bilo, glede na učence, smiselno obravnavati in ocenjevati posamezne standarde. Svoboda, ki jo omogoča učni načrt za šport, je lahko za izkušene učitelje nekaj pozitivnega za učitelje začetnike pa ovira. Glavni cilj raziskave je bil tako ugotoviti, ali učitelji razumejo zapise v učnem načrtu za športno vzgojo in posledično katere standarde najpogosteje ocenjujejo v prvem in drugem triletju. V teoretičnem delu smo predstavili pomen in načine ocenjevanja ter značilnosti dobrega ocenjevanja. Predstavili smo tudi smisel ocenjevanja športne vzgoje ter kako to ustrezno izpeljati. Pomemben del kakovostnega ocenjevanja je načrtovanje, zato smo v nalogi opisali tudi načrtovanje pouka in smisel ter sestavo letne učne priprave. V vzorec smo vključili 102 letni učni pripravi prvih petih razredov. Od tega smo od štirinajstih šol (to je 42 letnih učnih priprav) zbrali letne učne priprave za vse tri razrede prvega triletja in od štirinajstih šol (to je 28 letnih učnih priprav) zbrali letne učne priprave za drugo triletje – četrti in peti razred. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali učitelji diferencirajo in individualizirajo ocenjevanje športne vzgoje, ali iste standarde znanja ocenjujejo v enakih razredih in ali znotraj triletja ocenijo vse standarde, opredeljene z učnim načrtom. Raziskava je pokazala, da se pogosto standardi znotraj triletja ocenjujejo v vseh treh razredih, a je nivo ocenjevanja z vsakim razredom zahtevnejši. Ugotovili smo, da večina učiteljev ocenjevanja ne diferencira in individualizira. Po šolah se znotraj triletij v večini ne ocenijo vsi standardi, več kot polovica učiteljev pa iste standarde znanja ocenjuje v enakih razredih. Ugotovitve smo predstavili v preglednicah in tako naredili pregled, kateri standardi se najpogosteje ocenjujejo v prvih dveh triletjih pri športu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predmet šport, načrtovanje, ocenjevanje vsebin, prvo in drugo triletje
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11621449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4538
    Datum vnosa: 11 Jul 2017 10:34
    Zadnja sprememba: 11 Jul 2017 10:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4538

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa