[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Model poučevanja elektronike, programiranja in mehanike v robotiki za mladostnike

David Rihtaršič (2017) Model poučevanja elektronike, programiranja in mehanike v robotiki za mladostnike. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (24Mb)

    Povzetek

    Osrednji namen dela je bilo razviti učinkovit učni model poučevanja elektronike, programiranja in mehanike v robotiki za mladostnike in ta model tudi evalvirati ter izmeriti njegove učne učinke. V tehniškem izobraževanju lahko robotika pomembno vpliva k izboljšanju tehnološke pismenosti mladostnikov, ki je zelo pomembna za uspešno delovanje posameznika v današnjem znanstveno-tehnološkem svetu. Zato je njeno vključevanje v osnovnošolsko izobraževanje še toliko bolj pomembno. Robotika je tehniško področje, ki ima izrazito interdisciplinaren značaj, saj se tesno prepletajo vsebine elektronike, računalništva in mehanike. V slovenskem osnovnošolskem programu jo zasledimo v izbirnem predmetu Robotika v tehniki. Ker se v robotiki prepletajo vsaj tri prej omenjena strokovna področja, bi pričakovali, da so vsebine iz teh področij enakomerno vključene v izobraževalni proces. Iz mnogih raziskav je razvidno, da so učni učinki s področja računalništva in mehanike dobri in celo spodbujajo razvijanje višjih kognitivnih stopenj s teh dveh področij. Vsebine iz elektronike pa se pogosto zanemarjajo, redko se preverja znanje s tega področja ali pa so vprašanja omejena le na nivo poznavanja. Razlog za ta razkorak je predvsem v uporabi komercialne učne opreme, ki obravnave učnih vsebin iz področja elektronike ne omogoča. Zato je bil delni cilj raziskave tudi razvoj ustreznih učnih pripomočkov, ki so omogočili poleg ustrezne obravnave vsebin računalništva in mehanike tudi implementacijo Kolbovega izkustvenega učnega cikla s področja elektronike. Pri oblikovanju učnih pripomočkov smo si pomagali z analizami: obstoječih učnih gradiv in pripomočkov v različnih oblikah izobraževanja, potreb po izpolnjevanju učnega načrta za predmet Robotika v tehniki in priporočil učiteljev, ki poučujejo vsebine robotike. Za izpolnjevanje zastavljene naloge smo razvili nekatere učne pripomočke in gradiva ter jih preskusili v več različicah učnega modela poučevanja robotike pri izvedbi tehniških dni v osnovnošolskem izobraževalnem procesu. Tako zasnovan učni model poučevanja elektronike, programiranja in mehanike v poučevanju robotike za mladostnike se je potrdil z dobrimi učnimi učinki. Njegove učinke smo preverili tudi z izvedbo poletne šole robotike in elektronike, kjer so se izkazali pozitivni rezultati tudi pri znanju, ki zahtevajo višje kognitivne stopnje razmišljanja. Učni model ima tudi veliko aplikativno vrednost, saj so učni pripomočki cenovno zelo ugodni, učna gradiva pa prosto dostopna. Zato je model primeren za takojšno implementacijo v učni proces izbirnega predmeta Robotika v tehniki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: tehniško izobraževanje, tehnika in tehnologija, poučevanje robotike, elektronika v robotiki, izkustveno učenje
    Število strani: 218
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Slavko KocijančičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11621961)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4536
    Datum vnosa: 11 Jul 2017 10:20
    Zadnja sprememba: 11 Jul 2017 10:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4536

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa