[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zasnova in evalvacija didaktičnih iger za poučevanje tematskih sklopov snovi in svetloba pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole

Viktorija Simončič (2017) Zasnova in evalvacija didaktičnih iger za poučevanje tematskih sklopov snovi in svetloba pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Temi snovi in svetloba sta naravoslovni vsebini, ki jih otroci začnejo obravnavati že v vrtcu, nadaljujejo v osnovni šoli pri predmetu spoznavanje okolja v prvi triadi ter jih ponovijo in nadgradijo v drugi triadi v 4. in 5. razredu pri predmetu naravoslovje in tehnika. Učitelj mora za pouk naravoslovja učence spodbuditi, da postanejo čim bolj radovedni, spodbuditi mora njihov interes in zanimanje za vsebino. Od učitelja se zato pričakuje, da pouk organizira na čim bolj zanimiv, pester in aktiven način. V ta namen lahko pri pouku uporablja različne metode in oblike dela. Ena od zanimivejših in pestrejših metod za poučevanje je metoda didaktične igre. Didaktična igra pri pouku motivira, povečuje interes in izziva večjo pozornost, učenje z igro pa je predvsem zanimivejše in zabavnejše. Samostojno oblikovanje didaktičnih iger je za učitelja časovno zahteven proces, zato sem se odločila, da bom v okviru svojega magistrskega dela zasnovala in evalvirala nekaj didaktičnih iger, za katere verjamem, da bodo v pomoč učiteljem pri pripravi pouka z metodo didaktičnih iger. V magistrskem delu sem si za glavni cilj zastavila oblikovanje in izdelavo treh kompleksnih didaktičnih iger na temi snovi in svetloba. Naslednji cilj je dopolniti in izboljšati oblikovane didaktične igre na osnovi analize podatkov, zbranih pri opazovanju z udeležbo, podatkov iz vprašalnikov ter zapisov učencev o predlogih sprememb in izboljšav. Raziskovalna vprašanja magistrskega dela so: 1) ali so oblikovane igre primerne za poučevanje svetlobe in snovi v 4. razredu osnovne šole; 2) kako učenci ocenjujejo delovno gradivo in pripomočke posamezne didaktične igre pred in po izboljšavah; 3) kakšna je motiviranost učencev za igranje pred in po dopolnitvah in izboljšavah treh didaktičnih iger. V raziskavi je sodelovalo 26 učencev 4. razreda izbrane mestne osnovne šole. Pri raziskavi so bile uporabljene tehnike kvalitativnega raziskovanja. Podatke smo zbirali z anketnimi vprašalniki, opazovanjem z udeležbo in iz zapisov učencev. Rezultati raziskave so pokazali, da so oblikovane didaktične igre primerne za poučevanje svetlobe in snovi v 4. razredu osnovne šole v etapi ponavljanja in utrjevanja. Učenci so delovno gradivo in pripomočke posamezne didaktične igre ocenili enako pred in po izboljšavah. Nismo opazili razlik v motiviranosti učencev za igranje pred in po dopolnitvah in izboljšavah didaktičnih iger.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: igra, didaktična igra, naravoslovje in tehnika, snov, svetloba
    Število strani: 211
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Katarina SusmanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11620937)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4535
    Datum vnosa: 11 Jul 2017 09:50
    Zadnja sprememba: 11 Jul 2017 09:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4535

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa