[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Potrebe žalujočih otrok v osnovni šoli

Irena Podjed (2017) Potrebe žalujočih otrok v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Izguba in smrt globoko zaznamujeta otrokovo življenje, še posebej, če izgubi bližnjo osebo. Za otroka takšna izguba pomeni stres, lahko pa celo travmo. Otroci se na smrt bližnjih oseb odzovejo drugače kot odrasli. Pri tem je potrebno poznati proces žalovanja in dejavnike, ki vplivajo na ta proces. Ob tem lažje razumemo potrebe žalujočih otrok. Pri tem smo izhajali iz teorij motivacije (Maslow, Glasser in Frankl), kot tudi iz raziskave (Child Bereavement Study), ki izpostavi najpomembnejše potrebe žalujočih otrok in mladostnikov (ustrezne informacije, udeleženost in vključenost, spominjanje, poslušanje, pomoč pri močnih čutenjih …). V tem obdobju otrokom na različne načine, poleg staršev, pomagajo lahko tudi strokovni delavci v šoli kot tudi strokovnjaki iz drugih ustanov. V empiričnem delu smo raziskovali potrebe žalujočih otrok. Vzorec predstavlja 14 žalujočih otrok in mladostnikov, ki so vključeni v osnovno šolo pri nas. V prvi vrsti so nas zanimale potrebe žalujočih otrok doma, v šoli in v odnosih z vrstniki, obenem pa smo ob tem želeli tudi izvedeti, kako se ugotovljene potrebe razlikujejo od potreb, navedenih v literaturi, in ali obstajajo morebitne razlik med mladimi žalovalci glede na spol in starost. Žalujoči otroci imajo največ potreb v domačem okolju, kjer poleg zadovoljenih temeljnih psiholoških potreb potrebujejo pogovor in s tem iskrenost v danih informacijah in odgovorih. Žalujoči otroci predvsem od starša potrebujejo njegovo ljubezen in bližino, kot tudi tolažbo in razumevanje. Žalujoči otroci in mladostniki imajo pogosto potrebo po spominjanju umrle osebe, obisku groba in nadaljevanju dejavnosti oz. igri in zabavi. Žalujoči otroci in mladostniki od svojih vrstnikov potrebujejo predvsem spoštovanje, razumevanje in sprejemanje. Želijo si, da so njihovi vrstniki prisotni ob njih in da se jim zaradi tega ne bi posmehovali in norčevali. Pri pouku so izpostavili potrebo po več odmorih in možnosti umika. V šolskem okolju pa potrebujejo predvsem razumevanje, sočutje in enako obravnavo, kot tudi podporo in pomoč, tako na učnem področju kot zaradi same izgube. Med žalujočimi obstajajo razlike v spolu, kjer imajo dekleta več potreb kot fantje v šolskem okolju. Razlika v starosti žalujočih otrok in mladostnikov pa obstaja na področju potreb v odnosih z vrstniki. Ugotovljene potrebe v raziskavi se ne razlikujejo veliko od potreb, ki so navedene v literaturi. Na nekaterih področjih potreb imamo premalo podatkov, da bi lahko potrdili skladnost v potrebah. Kljub temu pa je skladnost v potrebah prisotna tako pri sami vključenosti žalujočih otrok, ustreznih informacijah, nadaljevanju vsakodnevnih aktivnosti in vzorcih žalovanja ter spominjanju umrle osebe.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: izguba, smrt, žalovanje, potrebe, otroci
    Število strani: 115
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11613513)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4530
    Datum vnosa: 10 Jul 2017 14:39
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2017 14:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4530

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa