[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Osnove dobre komunikacije z otroki in njihovimi starši

Tomaž Vec (2010) Osnove dobre komunikacije z otroki in njihovimi starši. V: Pedagoški koncept Reggio Emilia in Kurikulum za vrtce : podobnosti v različnosti. Pedagoška fakulteta, Ljubljana, str. 361-388. ISBN 978-961-353-052-5

[img]
Predogled
PDF
Download (2462Kb)

    Povzetek

    Komunikacija je nekaj, kar nas spremlja od rojstva do smrti, čemur se ne moremo izogniti, kar nas pomembno oblikuje kot osebe in nam pomaga vplivati na druge. Predstavlja ključni del naše strokovnosti, s katero v interakcijah z drugimi oblikujemo in dosegamo cilje na storilnostnem področju in hkrati skrbimo za medosebne odnose z otroki in odraslimi. V prispevku izpostavim dilemo, ali je strokovna komunikacija namenjena temu, da skupaj s sogovorcem dosežemo neki cilj, ali pa je vzpostavljena komunikacija lahko že cilj sam po sebi. Komunikacije v vrtcu je namreč vse prepogosto povezana zgolj s prenosom informacij, nekih vsebin k otroku ali k njegovim staršem. Funkcija tega prenosa sporočil je v vplivanju na vedenje, razmišljanje in čustvovanje drugega (bodisi otroka ali pa odraslega). Iz sodobnih pogledov na medosebno komunikacijo je razvidno, da je prenos informacij ali t. i. sporočilnost komunikacije zgolj ena od funkcij medosebne komunikacije. Bolj kot informacijska vrednost je za ljudi pomembno vzpostavljanje kontakta, ki ga v prispevku opredeljujem preko dveh t. i. primarnih funkcij komunikacije (negovalna funkcija in ustvarjanje socialne resničnosti). S primarnima funkcijama komunikacije pri otrocih soustvarjamo prepričanja o njih samih, o drugih ljudeh in o svetu, v katerem živijo. S tem pomembno sooblikujemo tako otrokovo samopodobo kot način njegove komunikacije z drugimi. V prispevku prikažem pomen in funkcije komunikacije s predšolskimi otroki in njihovimi starši ter podrobneje predstavim nekaj principov strokovne, na osnovne potrebe naravnane komunikacije.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: odnos, sporočila, socialno negovanje, socialna resničnost, sprejemanje, zrcaljenje, parafraziranje
    Število strani: 461
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://reggioemilia.pef.uni-lj.si/images/dokumenti/monografija_ReggioEmilia2.pdfDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 453
    Datum vnosa: 24 Okt 2011 12:26
    Zadnja sprememba: 24 Okt 2011 12:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/453

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa