[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poučevanje fizikalnih in kemijskih vsebin s sošolčevo razlago v 4. razredu osnovne šole

Tina Čampa (2017) Poučevanje fizikalnih in kemijskih vsebin s sošolčevo razlago v 4. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V sodobnem času se v osnovnih šolah vse bolj poudarjajo aktivne oblike učenja in poučevanja. Tako je v ospredje postavljeno tudi vrstniško učenje, od katerega imajo korist vsi učenci v razredu. Ena izmed tehnik vrstniškega učenja je tudi tehnika poučevanja s sošolčevo razlago (ang. Peer Instruction), preko katere učenci v paru ali skupini pridejo do pravilne rešitve in se hkrati v večji meri znebijo napačnih predstav, ki so na področju naravoslovja velikokrat prisotne. Tehnika je največkrat uporabljena pri študentih in dijakih, zelo redko se uporablja v drugem triletju osnovne šole. V empiričnem delu magistrskega dela smo ugotavljali, kakšen je napredek učencev 4. razreda osnovne šole pri predmetu naravoslovje in tehnika z uporabo te tehnike, kakšne so razlike v napredovanju posameznih učencev glede na njihov splošni učni uspeh in kakšno je splošno mnenje učencev o uporabi tehnike. V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo raziskovanja ter kvalitativni in kvantitativni pristop. Način vzorčenja je bil neslučajnostni, in sicer namenski. V raziskavo je bilo vključenih 26 učencev 4. razreda izbrane osnovne šole. 5 vsebinskih sklopov (gibanje Zemlje, snovi, magnetizem, sile in gibanja ter elektrika) je bilo poučevanih s sošolčevo razlago po 2 šolski uri. Podatke smo s pomočjo programa Turning Point in »klikerjev« zbirali sproti, po posameznih obravnavanih vsebinskih sklopih. Po zadnjem zbiranju podatkov so učenci izpolnili anketni vprašalnik o ustreznosti in zanimivosti poučevanja s sošolčevo razlago. Izsledki raziskave kažejo, da so s pomočjo tehnike poučevanja s sošolčevo razlago napredovali vsi učenci pri vseh vsebinskih sklopih in da splošni učni uspeh ne vpliva na napredek posameznega učenca. Za izbrani vzorec velja, da so najbolj napredovali učenci z dobrim učnim uspehom. Učenci so bili z uporabo tehnike zadovoljni, kljub temu, da je 65 % učencev ocenilo, da so bila vprašanja pretežka. Menijo, da so s tehniko učne teme bolje poglobili. Najbolj jim je bilo všeč delo v paru in delo s ''klikerji''. Izsledkov raziskave ne moremo posplošiti na osnovno množico, vendar predstavljajo dobro izhodišče za nadaljnje raziskovanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje in tehnika, napačne predstave, razredni pouk, sodelovalno učenje, »Peer Instruction«
    Število strani: 146
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jerneja PavlinMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11612745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4527
    Datum vnosa: 07 Jul 2017 11:14
    Zadnja sprememba: 07 Jul 2017 11:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4527

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa