[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učeča se organizacija in učiteljev profesionalni razvoj

Ana Mari Škodnik (2017) Učeča se organizacija in učiteljev profesionalni razvoj. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1777Kb)

    Povzetek

    Živimo v času številnih družbenih, gospodarskih in tehnoloških sprememb, ponujajo se različne novosti, vpeljujejo različne inovacije. Vse to se odraža tudi v šolah, kar zahteva spremembe tako pri poučevanju učiteljev kot pri njihovem lastnem učenju in profesionalnem razvoju. Učeča se organizacija predstavlja dober odgovor na zahteve nenehnega učenja učiteljev, saj pomeni temelj za spodbujanje profesionalnega razvoja in s tem kakovostnega poučevanja učiteljev. Šole kot učeče se organizacije podpirajo medsebojno sodelovanje učiteljev, skupno načrtovanje in evalviranje dela. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opredelili pojem učeče se organizacije, šolo kot učečo se organizacijo in značilnosti le-te. Navedli smo razloge za oblikovanje učeče se šole, opredelili pojem profesionalni razvoj učitelja, modele profesionalnega razvoja ter dejavnike, ki učiteljev profesionalni razvoj spodbujajo ali ovirajo. V empiričnem delu smo izvedli kvalitativno raziskavo, v kateri smo osvetlili tri vsebinske sklope, in sicer učeča se organizacija, učiteljev profesionalni razvoj in povezava učeče se organizacije in učiteljevega profesionalnega razvoja. Izvedli smo polstrukturirane intervjuje. V raziskavo je bilo vključenih 12 učiteljev. Po mnenju sodelujočih so temeljne poklicne naloge učitelja učenje, izobraževanje in vzgoja. Znotraj kolektiva na šoli zelo dobro sodelujejo. Sodelovanje poteka med razrednimi in predmetnimi učitelji, v aktivih, študijskih skupinah, na konferencah in v projektih. Ugotovili smo, da večina učiteljev vidi prednosti pri sodelovanju med zaposlenimi. Med slabostmi sodelovanja izpostavljajo potrebo po prilagajanju, nesprejemanje mnenj in pomanjkanje časa. Učitelji se zavedajo pomembnosti svojega profesionalnega razvoja in različnih dejavnikov, ki nanj vplivajo. Večina učiteljev se zaveda povezave med učečo se šolo in profesionalnim razvojem učitelja, navaja vpliv posameznika na oblikovanje učeče se šole ter vpliv šole na učenje in razvoj posameznika.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učeča se organizacija, profesionalni razvoj, modeli profesionalnega razvoja, dejavniki profesionalnega razvoja
    Število strani: 118
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11608649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4519
    Datum vnosa: 05 Jul 2017 12:44
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2017 12:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4519

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa