[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnosi in interakcije med otroki z motnjami v duševnem razvoju in tretješolci

Polona Kreže (2017) Odnosi in interakcije med otroki z motnjami v duševnem razvoju in tretješolci. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1988Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu smo podrobneje raziskali področje odnosov in interakcij med otroki z motnjami v duševnem razvoju (v nadaljevanju otroci z MDR) in tretješolci. Poznavanje omenjenega področja je pomembno izhodišče za oblikovanje intervencijskega programa namenjenega razumevanju, sprejemanju in spoznavanju otrok z MDR. Oblikovali smo intervencijski program v okviru katerega so se preko teoretičnega dela in sistematično načrtovanih aktivnosti ter delavnic spoznavali in družili tretješolci iz osnovnih šol ter otroci z MDR. Z Gashevim anketnim vprašalnikom (Gash, 1993) smo preverili učinek oblikovanega intervencijskega programa na odnos in sprejemanje otrok z MDR s strani tretješolcev in njihovo razumevanje posebnih potreb. Intervencijskega programa z delavnicami in izpolnjevanja anketnega vprašalnika se je udeležilo 59 tretješolcev. V manjših skupinah so sodelovali skupaj z otroki z zmerno ali težjo MDR (skupaj 18 otrok z MDR), starimi od 10 do 18 let, iz posebnega programa vzgoje in izobraževanja. Posamezniki iz skupine otrok z MDR so imeli pridružene tudi druge motnje, npr. cerebralno paralizo, motnje avtističnega spektra itd. S pridobljenimi rezultati anketnih vprašalnikov smo analizirali učinek kratkega intervencijskega programa in identificirali področja odnosov tretješolcev do otrok z MDR, na katera moramo biti strokovni delavci še posebno pozorni. Ugotovili smo, da tretješolci pred začetkom intervencijskega programa do otrok z MDR niso izražali negativnega odnosa. Z intervencijskim programom smo uspešno pozitivno vplivali na socialno področje odnosa tretješolcev do otrok z MDR. Po intervencijskem programu so udeleženci postali bolj pripravljeni nuditi pomoč in klepetati z otroki z MDR in izrazili večjo skrb za dobrobit otrok z MDR. Mnenje tretješolcev o segregiranem izobraževanju in sposobnostih otrok z MDR pa se kljub intervencijskemu programu ni spremenilo, zato bi morali biti na ti dve področji strokovni delavci v prihodnosti še posebej pozorni. Rezultati odgovorov tretješolcev, ki so potrdili pretekle izkušnje z otroki z MDR, se niso pomembno razlikovali od rezultatov tretješolcev, ki izkušenj z otroki z MDR niso imeli. Pozitivni učinki intervencijskega programa so se pri tretješolcih pokazali tudi pri izbiri pridevnikov za opisovanje značajskih lastnosti otrok z MDR. Tretješolci bi po intervencijskem programu otroke z MDR prej označili za prijazne, prijateljske, delavne, srečne, šaljive, dobrovoljne itd. S pomočjo ugotovitev raziskave smo oblikovali zloženko z napotki, ki bo v pomoč strokovnim delavcem pri načrtovanju procesa spoznavanja in interakcij med otroki z MDR in njihovimi vrstniki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otroci z motnjami v duševnem razvoju, tretješolci, vrstniški odnosi, sprejemanje, interakcije, intervencijski program
    Število strani: 60
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11606857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4518
    Datum vnosa: 05 Jul 2017 12:44
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2017 12:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4518

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa