[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovne transformacije med risbo in kipom

Kelly Avsenik Hanson (2017) Likovne transformacije med risbo in kipom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3009Kb)

    Povzetek

    Dejstvo, da pisalo pušča sled, prek lastne izkušnje kmalu ugotovi tudi otrok. Črta, ki jo ustvari, je rezultat njegovega dela. Ker je otrok željen raziskovanja, raziskuje in razvija svoje sposobnosti. Njegovo izražanje se zato ne zaključi s črto na papirju, ampak se nadaljuje z odkrivanjem novega. Kompleksni proces, ki ga ponujajo različna likovna področja, otroku omogoča različne elemente iz okolja povezati v – zanj novo – smiselno celoto. Zato je otrokovo likovno izražanje veliko več kot le izdelek, je vpogled v njegovo dojemanje sveta, razmišljanje in čutenje (Lowenfeld, Brittain, 1947). V teoretičnem delu diplomskega dela sem se osredotočila na specifičen segment likovnega razvoja predšolskega otroka, tj. na njegove sposobnosti transformacije tridimenzionalnih objektov v dvodimenzionalno formo in obratno. Likovni razvoj je naraven, a je pri tem ključnega pomena spodbudno okolje, ki otroku omogoča raznolike (likovne) izkušnje, ki mu bodo zagotovile pester nabor ugotovitev, znanja in izzivov. Premišljena priprava učnega okolja z uporabo različnih likovnih področij je tisto, kar pri otroku spodbudi procese razmišljanja in ga obogati z novim znanjem. Sama sem se osredotočila na najbolj zastopano področje, risanje, in na videz povsem nasprotno, kiparjenje. Izpostavila sem značilnosti obeh likovnih področij in nato poiskala njuna stičišča. Risanje od otroka zahteva dvodimenzionalno upodabljanje tridimenzionalnega sveta, medtem ko ima otrok pri kiparjenju možnost občutiti materijo. Ravno ta razlika pa omogoča medsebojno dopolnjevanje. Želela sem poudariti spontanost in fleksibilnost, ki jo umetnost ima. Prizadevala sem si predstaviti proces pedagoškega dela, ko otroci svobodno odkrivajo likovni material in predvsem samega sebe.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, umetnost, risanje, kiparjenje, glina
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11602505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4516
    Datum vnosa: 05 Jul 2017 12:46
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2017 12:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4516

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa