[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Anksioznost učencev 6. razreda osnovne šole pri pouku angleščine kot tujega jezika v povezavi z njihovo učno uspešnostjo

Anja Praček (2017) Anksioznost učencev 6. razreda osnovne šole pri pouku angleščine kot tujega jezika v povezavi z njihovo učno uspešnostjo. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2643Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava anksioznost šestošolcev pri pouku angleščine kot tujega jezika v povezavi z njihovo učno uspešnostjo pri pouku angleščine. Pouk angleščine se v marsičem razlikuje od drugih šolskih predmetov in prav ta posebna učna situacija lahko pri učencih izzove anksioznost. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je s pomočjo literature na kratko predstavljena trenutna situacija poučevanja in učenja angleščine v slovenskih javnih šolah. Predstavljene so tudi izbrane individualne razlike med učenci, ki vplivajo na njihovo učenje in usvajanje tujega jezika. Predstavljena je splošna anksioznost, podrobneje pa anksioznost pri tujem jeziku, specifično pri pouku tujega jezika. Velik del uvoda je namenjen predvsem predstavitvi različnih strategij za zmanjševanje ali odpravljanje anksioznosti. V empiričnem delu sledi predstavitev rezultatov raziskave, ki je bila izvedena v maju 2016 na štirih izbranih šolah iz goriške in na eni iz osrednjeslovenske regije. Vanjo je bilo vključenih 187 učencev in učenk 6. razreda. Za preučevanje stopnje anksioznosti je bil uporabljen vprašalnik FLCAS (ang. foreign language classroom anxiety scale), ki je bil preveden za namene te raziskave. Ugotavljali smo stopnjo anksioznosti in s pomočjo dodatnih vprašanj tudi njeno povezanost z naslednjimi spremenljivkami – spolom, obdobjem začetka učenja angleščine, oceno pri angleščini v preteklem šolskem letu, pogostostjo branja angleških knjig, gledanja angleških filmov in risank, uporabo angleščine na potovanjih in pogostostjo poslušanja angleških pesmi. Raziskava je pokazala, da skoraj polovica učencev doživlja srednje močno ali zelo močno anksioznost pri pouku angleščine. Statistično pomembne razlike so se pokazale glede na spol in starostno obdobje, pri kateri so se učenci začeli učiti angleščino. Dekleta doživljajo višjo stopnjo anksioznosti kot fantje. Tisti, ki so se začeli učiti angleščino v 4. razredu, doživljajo višjo stopnjo anksioznosti kot tisti, ki so se jo začeli učiti že prej. Raziskava je pokazala, da nižjo stopnjo anksioznosti doživljajo tisti učenci, ki so pogosteje izpostavljeni angleščini, npr. preko gledanja angleških filmov in risank, preko branja angleških knjig in uporabe angleščine na potovanjih. Magistrsko delo predstavlja eno od redkih raziskav, ki ugotavljajo anksioznost pri učenju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji. Delo bo zato v pomoč učiteljem in staršem, ki se ukvarjajo z otroki, ki jih strah ovira pri učenju angleščine. V pomoč jim bodo smernice za lažje prepoznavanje teh otrok, poleg tega pa bodo s predlaganimi strategijami zmanjševanja anksioznosti lahko konkretno pomagali učencem pri učenju in izboljševanju odnosa do angleškega jezika.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: anksioznost pri pouku tujega jezika, učenje angleščine kot tujega jezika, FLCAS, drugo triletje osnovne šole, učna uspešnost pri tujem jeziku
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    izr. prof. dr. Karmen PižornSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11602249)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4515
    Datum vnosa: 05 Jul 2017 12:46
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2017 12:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4515

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa