[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje otrokovih predbralnih in predpisalnih spretnosti v vrtcu

Simona Turičnik (2017) Spodbujanje otrokovih predbralnih in predpisalnih spretnosti v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1375Kb)

    Povzetek

    Razvoj pismenosti se začne že pred vstopom v šolo. Prvo izkušnjo z govorom otrok pridobi v družini, ko posluša govorico okoli sebe in začne komunicirati s svojimi starši in drugimi. Otrok rad posluša pravljice, ki mu jih starši berejo, ter ob tem opazuje tisk in slikovno gradivo in se pogovarja o prebranem. Na tak način otrok in starši preživljajo prosti čas in gradijo medosebne odnose. Otroci zelo radi opazujejo starše, ko berejo knjigo, pri nakupovanju (pisanje in branje z listka), ko plačujejo račune, pri kuhanju, zato otroci že kmalu pokažejo zanimanje za knjigo in pisanje. Naloga staršev pa je, da otroka spodbujajo in motivirajo k branju, spoznavanju črk in simbolov, k igram, kjer otrok usvoji predbralne in predpisalne spretnosti. Raziskave so pokazale, da je uspešnost pri branju in pisanju povezana s tem, koliko je bil otrok v predšolskem obdobju deležen branja in koliko spodbud in zgledov za branje je dobival v družini. V svojem diplomskem delu bi rada pokazala, da lahko tudi otroci, ki doma niso dobili spodbud za branje in pisanje, le-te pridobijo v času vrtca, ko vzgojitelj otroke spodbuja z različnimi dejavnostmi k predbralni in predpisalni spretnosti. V teoretičnem delu bom predstavila, kaj je pismenost in vrste pismenosti (poudarek bo na zgodnji pismenosti − porajajoča se pismenost, začetna in prehodna pismenost). Ker na razvoj otrokove pismenosti najprej vpliva družinsko okolje, bom spregovorila tudi o družinski pismenosti. Osredinila se bom na različne dejavnosti, ki spodbujajo otroka k predbralni in predpisalni pismenosti. Predstavila bom, kako je pismenost opredeljena v Kurikulumu za vrtce in v Beli knjigi ter kako je opredeljena v nekaterih tujih kurikulumih. V empiričnem delu bom z anketnim vprašalnikom za vzgojitelje raziskovala, na kakšen način v vrtcu spodbujajo predbralne in predpisalne spretnosti. Vprašanja bodo odprtega in zaprtega tipa (npr. dejavnosti, ki jih uporabljajo pri spodbujanju predbralnih in predpisalnih sposobnosti, uporaba knjižnice, spodbujanje staršev k družinski pismenosti, vpliv spodbudnega učnega okolja na pismenost otrok, vloga staršev pri otrokovi pismenosti, vpliv izobrazbe staršev na pismenost otrok … ).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, zgodnja pismenost, družinska pismenost, dialoško branje, predbralne in predpisalne spretnosti
    Število strani: 58
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11585353)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4497
    Datum vnosa: 23 Jun 2017 10:22
    Zadnja sprememba: 23 Jun 2017 10:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4497

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa