[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzgojni slog staršev in njihov odnos do vzgojnega delovanja vzgojiteljev v vrtcu

Dita Debeljak (2017) Vzgojni slog staršev in njihov odnos do vzgojnega delovanja vzgojiteljev v vrtcu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2017Kb)

    Povzetek

    Moje magistrsko delo opredeljuje vzgojni slog intervjuvanih staršev in predstavlja njihov odnos do institucionalne vzgoje v vrtcu, strokovne avtonomije vzgojiteljev ter razvojnih potreb predšolskega otroka. V teoretičnem delu se posvetim predvsem različnim vzgojnim stilom, s katerim starši vplivajo na otroka, njihovim temeljnim konceptom in posledicam. Dotaknem se osnovnih temeljev socialnega, čustvenega, predvsem pa psihosocialnega razvoja osebnosti, ki je ključnega pomena pri raziskovanju vpliva družine in socialnega okolja na otrokove osebnostne značilnosti. Ker se področje raziskovanja nanaša na institucionalno vzgojo v vrtcu, izpostavim določene značilnosti kurikuluma, ki se uporabljajo pri načrtovanju predšolske vzgoje v vrtcu. Pri tem se naslonim na pomen sodelovanja in vzpostavljanja ugodne klime v odnosih s starši, pa tudi s tem povezane strokovne avtonomije vzgojitelja. V nadaljevanju definiram najpogostejše oblike učenja, vzgojne metode ter strategije odzivanja na moteče vedenje, ki so navedena v okviru predšolske pedagogike. V empiričnem delu s kvalitativno raziskavo na vzorcu šestih staršev analiziram, katerega vzgojnega sloga se poslužujejo intervjuvani starši; kakšno stališče imajo o vzgojnih pristopih / načelih vzgojiteljev v vrtcu, ki ga obiskuje njihov otrok; kako vrednotijo strokovno avtonomijo vzgojiteljev ter na kakšen način si razlagajo vzroke za pojavljanje motečega vedenja v določenem starostnem obdobju (5-6 let). Raziskava pri tem osvetli, kako starši vrednotijo pomen sodelovanja z vrtcem, opredeli njihove predloge za izboljšanje medsebojnega sodelovanja ter pokaže morebitne povezave z vzgojnim slogom na tem konkretnem vzorcu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzgojni slog, predšolska vzgoja, družinska vzgoja, moteče vedenje, strokovna avtonomija
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11582537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4493
    Datum vnosa: 22 Jun 2017 09:45
    Zadnja sprememba: 22 Jun 2017 09:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4493

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa