[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralno razumevanje angleščine pri učencih 6. razreda z disleksijo in brez disleksije s slušnim medijem vnosa

Tadeja Deželan (2017) Bralno razumevanje angleščine pri učencih 6. razreda z disleksijo in brez disleksije s slušnim medijem vnosa. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Ugotovitve znanstvenih raziskav so v zadnjih letih začele poudarjati pomembnost zgodnjega odkrivanja splošnih in specifičnih učnih težav učencev v šoli. Med specifičnimi učnimi težavami je najbolj prepoznavna in preučevana disleksija. Le-ta učencem povzroča velike težave pri osnovnem opismenjevanju in usvajanju jezikovnih spretnosti. Ker imajo učenci z disleksijo med drugim tudi težave z branjem in posledično tudi z razumevanjem prebranega, potrebujejo določene prilagoditve in podpore. V tej raziskavi bomo preučevali dodatno podporo »poslušanje ob branju«, kjer gre za dodatni medij vnosa. Učenci tako sprejemajo informacije po dveh vnosnih kanalih hkrati. V magistrskem delu sem se osredotočila na bralno razumevanje šestošolcev z disleksijo in brez disleksije s slušnim medijem vnosa pri angleščini kot tujem jeziku. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali je slušni vnos kot akomodacija ustrezen in ali zvišuje rezultate bralnega razumevanja učencev z disleksijo pri angleščini. V raziskavi so bili uporabljeni štirje standardizirani testi bralnega razumevanja, ki so bili uporabljeni za Nacionalno preverjanje znanja v 6. razredu osnovne šole, in pripadajoči posnetki, posneti naknadno. V raziskavo je bilo zajetih približno 300 učencev 6. razredov različnih osnovnih šol po Sloveniji. Rezultati kažejo, da dodatna podpora »poslušanje ob branju« učencem z disleksijo in brez disleksije izboljšuje rezultate preizkusov bralnega razumevanja v angleščini. Ugotovili smo, da tovrstna akomodacija bolje koristi učencem z disleksijo kot brez disleksije. Iz rezultatov je razvidno, da tako učencem z disleksijo kot brez disleksije pomaga, če se le-ti začnejo angleščino učiti zgodaj (v vrtcu, 1. ali 2. razredu), saj so bili njihovi rezultati preizkusov v povprečju boljši od tistih, ki so se angleščino začeli učiti kasneje (3. ali 4. razred). Pri reševanju preizkusov bralnega razumevanja so bili uspešnejši tudi tisti, ki na splošno radi berejo, imajo doma večje število knjig, sodelujejo pri šolski bralni znački v angleščini, tedensko gledajo več ur različnih oddaj v angleščini in tedensko berejo za zabavo v angleščini. Razlike glede na spol učencev z disleksijo in brez disleksije pa so se izkazale za statistično nepomembne. Raziskovalni pristop magistrskega dela je kvantitativen. Magistrsko delo bo prispevalo k boljšemu razumevanju procesa učenja tujih jezikov učencev z disleksijo in preverjanja znanja angleščine pri učencih z disleksijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: disleksija, angleščina, učenci z disleksijo, bralno razumevanje, slušni medij vnosa
    Število strani: 137
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11582025)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4492
    Datum vnosa: 22 Jun 2017 09:40
    Zadnja sprememba: 22 Jun 2017 09:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4492

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa