[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv družinskega okolja na otrokov jezikovni razvoj ter vloga jezika pri oblikovanju človekovega pogleda na stvarnost

Mojca Andrejc (2011) Vpliv družinskega okolja na otrokov jezikovni razvoj ter vloga jezika pri oblikovanju človekovega pogleda na stvarnost. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (592Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so izpostavljeni zunanji dejavniki jezikovnega razvoja. Pri tem me še posebej zanima, na kakšen način družinsko okolje vpliva na razvoj jezika pri otroku. Višji položaj družine v družbeni strukturi vpliva na boljše jezikovne kompetentnosti pri otroku. Na otrokov jezikovni razvoj vpliva tudi vzgojna usmerjenost, saj avtoritarna vzgoja manj vzpodbudno vpliva na otrokove jezikovne sposobnosti. Nanje vidno vpliva tudi govorni zgled v družini, kjer se število in vrste jezikovnih napak staršev ujemajo z napakami otrok. Vpliv družinskega okolja na otrokov jezikovni razvoj je odvisen tudi od tega, v kolikšni meri se otrokov jezikovni kod razlikuje od zborne izreke ali splošnega pogovornega jezika. Zaradi pomembnega vpliva izkušenj na otrokov jezikovni razvoj so otroci, ki prihajajo iz kulturno manj vzpodbudnega okolja, omejeni na tematska področja, ki so neposredno vezana na njihov izkušenjski svet, ki se manj prekriva z govornimi položaji formalnega izobraževanja. Družinsko okolje pa ne vpliva zgolj na otrokove jezikovne zmožnosti, temveč tudi na celoten sistem sposobnosti, ki so vpletene v proces govorne dejavnosti in ki to dejavnost povezujejo z umskimi dejavnostmi. V diplomskem delu je prikazano, da negativni vplivi družinskega okolja učinkujejo na vse ravnine jezikovnega sistema: glasoslovje, skladnjo in pomenoslovje, opazni pa so na vseh stopnjah govornega razvoja. V diplomskem delu so izpostavljena tudi prepričanja številnih avtorjev, ki so se ukvarjali z razsežnostmi jezika, ki oblikujejo človekov pogled na stvarnost. Na podlagi predstavljenih široko zastavljenih teoretičnih konceptov so bila izoblikovana vprašanja, ki lahko logopedinje/logopede usmerjajo pri prepoznavanju družbeno odvisnih govorno-jezikovnih primanjkljajev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: družinsko okolje, jezikovni razvoj, teorija jezikovnega relativizma, mišljenje, jezik
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8976457)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 449
    Datum vnosa: 23 Okt 2011 19:25
    Zadnja sprememba: 25 Apr 2013 09:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/449

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa