[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Aerobna vzdržljivost otrok od 2. do 5. razreda osnovne šole

Eva Klemenčič (2017) Aerobna vzdržljivost otrok od 2. do 5. razreda osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1365Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu smo raziskovali eno najpomembnejših področij športa v osnovni šoli, to je aerobna vzdržljivost. Zaradi današnjega sedečega načina življenja so otroci vse manj vzdržljivi, kar s seboj prinaša več možnosti za srčno-žilne bolezni, dobra aerobna vzdržljivost pa je ključna za ohranjanje zdravja. Poleg tega ta funkcionalna sposobnost povečuje koncentracijo in omogoča posamezniku dlje časa opravljati delo ter lajša stres, s katerim se danes srečujejo že tudi otroci. Če učitelj želi uspešno razvijati vzdržljivost otrok, mora poznati njene značilnosti in metode za razvijanje le-te. V teoretičnem delu smo zato raziskali področje vzdržljivosti, aerobne vzdržljivosti in zapisali, kaj vpliva na vzdržljivost. Predstavili smo metode za razvijanje vzdržljivosti in se osredinili na učni načrt za športno vzgojo, da bi ugotovili, kako je v njem zastopana aerobna vzdržljivost. Predstavili in opisali smo športe, dodatne vsebine in motivacijske postopke, ki so ključni za uspešno razvijanje aerobnih sposobnosti otrok od 2. do 5. razreda osnovne šole. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti ali starost, spol in indeks telesne mase vplivajo na aerobne sposobnosti učencev ter na podlagi teorije in dobljenih rezultatov podati predloge za razvijanje vzdržljivosti. Vpliv starosti, spola in indeksa telesne mase na aerobne sposobnosti smo ugotavljali s pomočjo vrednosti, ki kaže največjo količino kisika, ki jo je posameznik sposoben porabiti med vadbo in je najboljši pokazatelj aerobnih sposobnosti posameznika. To vrednost označimo s kratico VO2max. Izvedli smo testiranje z Beep testom, ki je zanesljiv in veljaven test za izračun VO2max tudi na populaciji 206 otrok, starih od 7 do 10 let, ki so bili zajeti v naš vzorec. Raziskava je pokazala, da spol in indeks telesne mase vplivata na VO2max, starost pa ne. Na podlagi ugotovitev raziskave in dobljenih rezultatov smo pripravili lestvico vrednosti za določitev stopnje aerobnih sposobnosti, da bi ugotovili, koliko otrok v našem vzorcu ima glede na vrednost VO2max zelo slabe ali slabe aerobne sposobnosti. Takšne raziskave na vzorcu mlajših otrok v Sloveniji nismo našli, zato rezultatov nismo mogli primerjati, za naš vzorec pa smo ugotovili, da ima kar 35 % testirancev zelo slabe ali slabe aerobne sposobnosti. V razpravi smo nato predstavili prednosti takšnega testiranja za ugotavljanje aerobnih sposobnosti otrok od 2. do 5. razreda in na podlagi teorije in rezultatov podali smernice za razvijanje aerobnih sposobnosti otrok. Učni načrt za športno vzgojo daje kar nekaj možnosti za vključevanje športov, s katerimi razvijamo aerobne sposobnosti, vendar je v veliki meri odvisno od tega, ali jih učitelj vključi, ali ima pogoje za vključevanje teh športov in ali organizira takšne dejavnosti na način, da se aerobna vzdržljivost otrok res izboljšuje. Slednje lahko uresniči z oblikovanjem homogenih skupin, primerno izbiro športa in zagotavljanjem ustrezne obremenitve med vadbo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzdržljivost, Beep test, VO2max, otroci od 7. do 10. leta
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11573577)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4482
    Datum vnosa: 16 Jun 2017 11:17
    Zadnja sprememba: 16 Jun 2017 11:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4482

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa