[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Jezikovna usposobljenost učiteljev na razredni stopnji

Eva Arh (2017) Jezikovna usposobljenost učiteljev na razredni stopnji. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    V magistrskem delu je raziskana jezikovna usposobljenost učiteljev razrednega pouka. Učitelj mora imeti dobro razvito sporazumevalno zmožnost, da lahko svoje znanje uspešno posreduje učencem. Sestavini sporazumevalne zmožnosti sta mdr. tudi slogovna in jezikovna. Zadnjo členimo na poimenovalno, slovnično, pravopisno in na pravorečno. Ker je slovenščina v slovenskih šolah učni in uradni jezik, morajo biti vsa besedila, ki jih tvori učitelj (zapisana in govorjena), v slovenskem jeziku. Zapisana besedila so navadno uradna, npr. obvestilo, vabilo, zapisnik in priprava, kar pomeni, da mora sporočevalec pri njihovem tvorjenju upoštevati določena jezikovna in slogovna pravila. Govorno pa se učitelj izraža predvsem pri pouku. Kadar podaja učno snov (spoznavni govor), mora uporabljati zborni jezik, kadar je njegov govor namenjen vzpostavljanju odnosov (odnosni govor), pa lahko uporablja knjižni pogovorni jezik. V empiričnem delu nas je zanimalo, kako so za tvorjenje omenjenih besedil usposobljeni razredni učitelji. Za namen raziskave so bili zbrani njihova uradna obvestila, vabila, zapisniki in sprotne učne priprave, analizirane pa so bile napake v teh besedilih. Razčlenili smo jih po različnih gradnikih sporazumevalne zmožnosti. Rezultati so pokazali, da učitelji delajo največ napak na področjih pravorečja, sloga, pravopisa in slovnice. Ugotovitve kažejo tudi, da delajo več napak v odnosnem delu govora kot v spoznavnem, da sta zmožnosti za tvorjenje zapisanih in govorjenih besedil le šibko povezani ter da učitelji, ki imajo manj let delovne dobe, delajo nekoliko manj napak kot tisti z daljšo delovno dobo. Na podlagi omenjenih rezultatov lahko sklepamo o jezikovni usposobljenosti učiteljev razredne stopnje; oblikovali smo tudi priporočila, kako omogočiti učinkovitejše načrtovanje programov za njeno izboljšanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učitelj, slovenščina, uradno besedilo, zapisano/govorjeno besedilo, jezikovne napake
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Tomaž PetekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11572041)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4481
    Datum vnosa: 16 Jun 2017 11:16
    Zadnja sprememba: 16 Jun 2017 11:16
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4481

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa