[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Povezanost med spremljanjem televizijskih programov v angleškem jeziku in slušnim razumevanjem učencev 5. razreda osnovne šole

Dunja Đurić (2017) Povezanost med spremljanjem televizijskih programov v angleškem jeziku in slušnim razumevanjem učencev 5. razreda osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1899Kb)

    Povzetek

    Velja splošni rek, da se učimo vse življenje, velikokrat tudi nezavedno. Ravno na tak način lahko pričnemo z učenjem tujega jezika. Učenje angleščine se začenja že ob vstopu v osnovno šolo – kot neobvezni izbirni predmet v 1. razredu in kot obvezni predmet v 2. razredu (od šolskega leta 2016/2017 naprej), neformalno pa že veliko prej. Nekaj povsem običajnega je dnevno srečevanje s tujimi jeziki. Za dobro znanje tujega jezika sta dve uri na teden v šoli občutno premalo. Zelo malo podatkov pa najdemo o tem, koliko so učenci dejansko izpostavljeni tujemu jeziku izven pouka. Danes so digitalni mediji in internetna povezava prisotni skoraj vsepovsod, tovrstne vsebine so dostopne skoraj vsakomur. Ponujene so nam razširjene sheme televizijskih programov (tako tujih kot domačih) in od staršev velikokrat slišimo, da njihov otrok gleda risanke na angleškem televizijskem programu. Pri tem posluša naravnega govorca in enostaven jezik, ki je podprt z vizualno podporo. V magistrski nalogi me je zanimalo, ali lahko spremljanje angleškega programa (brez sinhronizacije in slovenskih podnapisov) pozitivno vpliva na slušno razumevanje učencev v 5. razredu osnovne šole. To sem preverila z anketnim vprašalnikom in standardiziranim testom slušnega razumevanja. V raziskavo sem zajela 193 učencev 5. razreda iz šestih različnih osnovnih šol. Ugotovila sem, da učenci več časa preživijo pred televizijskimi ekrani ob koncu tedna. Statistična analiza je pokazala, da so učenci, ki gledajo več angleškega televizijskega programa, dosegli več točk na standardiziranem testu slušnega razumevanja. Večina učencev meni, da gledanje angleškega TV-programa dobro vpliva na njihovo znanje tujega jezika. Učenci, ki jim gledanje TV-programa v angleščini ni všeč, so na testu dosegli slabše rezultate.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: televizijski program v angleškem jeziku, slušno razumevanje, zgodnje učenje angleščine, nezavedno učenje
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mateja Dagarin FojkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11561545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4476
    Datum vnosa: 01 Jun 2017 08:50
    Zadnja sprememba: 01 Jun 2017 08:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4476

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa