[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Reševanje konfliktov med učenci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju v teoriji in praksi

Alja Šumak (2017) Reševanje konfliktov med učenci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju v teoriji in praksi. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1625Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu magistrskega dela je pozornost namenjena vlogi konflikta v šoli ter razliki med konflikti in nasiljem. Predstavljeni so možni odzivi na konflikte in različne teorije obravnave disciplinske problematike. Navedene so prednosti in pomanjkljivosti restorativnih pristopov reševanja konfliktov in opisanih je pet alternativnih metod za konstruktivno reševanje konfliktov. Glede na psihološke značilnosti razvoja oseb z lažjimi motnjami v duševnem razvoju (LMDR) je prikazano, katere od izbranih metod bi bile najprimernejše za uporabo na osnovnih šolah s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom (OŠPP z NIS). Empirični del vključuje raziskavo o pristopih za reševanje konfliktov, ki jih uporabljajo učitelji in svetovalni delavci na slovenskih OŠPP z NIS. Raziskava je pokazala, da učitelji in svetovalni delavci ocenjujejo, da je disciplinska problematika na OŠPP z NIS primerljiva z večinskimi OŠ ali celo večja. Šole bi torej morale uporabljati pristope, ki bi učinkovito reševali konflikte in zmanjšali nasilje med učenci. To bi lahko dosegli z izvajanjem šolske in vrstniške mediacije. Anektirani učitelji in svetovalni delavci sicer večinoma poznajo restitucijo in mediacijo, vendar za reševanje konfliktov raje uporabljajo pristope, ki jih prilagodijo glede na situacijo in sposobnosti učencev. Glavni razlogi za to so pomanjkanje znanja o restorativnih pristopih, pomanjkanje časa in prenizke kognitivne sposobnosti učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: načini reševanja konfliktov, retributivni pristopi, restorativni pristopi, učenci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    asist. dr. Mojca Vrhovski MohoričSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11560521)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4472
    Datum vnosa: 01 Jun 2017 08:50
    Zadnja sprememba: 01 Jun 2017 08:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4472

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa