[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba slovenščine pri poučevanju angleščine v drugem triletju osnovne šole

Maša Blaško (2017) Uporaba slovenščine pri poučevanju angleščine v drugem triletju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1385Kb)

    Povzetek

    Raba maternega jezika pri poučevanju tujega je bila in je še vedno sporna pri mnogih učiteljih. Mnenja teoretikov o tem so deljena. V zadnjem času prevladuje trend premišljene uporabe materinščine pri tujejezikovnem poučevanju. Primeri uporabe maternega jezika niso opredeljeni. Odločitev, kdaj uporabljati slovenščino pri poučevanju tujega jezika, je v celoti prepuščena učiteljem, ki presodijo, ali jo bodo uporabljali ali ne, glede na vsebino poučevanja in potrebe učencev. V tuji literaturi lahko zasledimo mnogo raziskav te teme. Večina jih zajema področja, ki se navezujejo na pogostost in primere uporabe maternega jezika pri pouku, ter mnenja učiteljev o njegovi uporabi pri tujejezikovnem poučevanju. V empiričnem delu sem z anketo, v katero je bilo vključenih 87 učiteljev 2. triletja, raziskovala zaznave in stališča učiteljev o njihovi uporabi slovenščine pri poučevanju angleščine. Podatke sem podkrepila z opazovanjem, v katerem je sodelovalo 7 učiteljev 4. razreda. Ugotovila sem, da večina učiteljev pri poučevanju tujega jezika uporablja slovenščino, količina uporabe pa se med posameznimi učitelji razlikuje in je nekoliko nad povprečjem priporočene mere po mnenju Atkinsona (1987) in Tanga (2002). Učitelji se zavedajo tako pozitivih kot negativnih vidikov uporabe maternega jezika, znane pa so jim tudi težave pri uporabi samo tujega jezika. Najpogostejša strategija, ki jo uporabljajo, da se izognejo uporabi materinščine, je uporaba vizualnih pripomočkov. Približno četrtina učiteljev bi želela, da bi učni načrt predpisal uporabo slovenščine pri poučevanju angleščine, približno dve tretjini učiteljev bi si želeli dodatnih izobraževanj na to temo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: poučevanje angleščine, materni jezik, tuji jezik, 2. triletje, slovenščina
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mateja Dagarin FojkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11555145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4467
    Datum vnosa: 25 Maj 2017 14:52
    Zadnja sprememba: 25 Maj 2017 14:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4467

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa