[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Risanje zemljevidov učencev od 1. do 4. razreda

Eva Premrl (2017) Risanje zemljevidov učencev od 1. do 4. razreda. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2753Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu so predstavljena teoretična izhodišča začetnega kartografskega opismenjevanja: pojem zemljevid, vpliv uporabe zemljevida na razumevanje prostora, kartografska pismenost ter dejavniki, ki vplivajo na njeno uspešnost. Poudarek je na sestavinah kartografske pismenosti: perspektiva, merilo, orientacija, znaki in relief. Za vsako sestavino je bil opravljen pregled znanstvenih ugotovitev, podrobneje pa so predstavljena spoznanja Piageta in Catlinga, ki sta se ukvarjala z otrokovim razumevanjem prostora in upodobitvijo prostora na papir. Magistrska raziskava temelji na analizi risb zemljevidov šole z neposredno okolico učencev od 1. do 4. razreda devetletne osnovne šole. S starostjo se izboljšujejo rezultati oz. kartografska pismenost in predstave o prostoru. Med prvošolci se pojavljajo velike razlike v predstavah o zemljevidu in upodabljanju prostora, je pa za zajete v raziskavo značilno, da prvošolci še ne zavzemajo perspektive drugih, ne rišejo s perspektive tlorisa in v zelo majhnem deležu uporabljajo pri risanju stavb znake. Velik preskok v upodabljanju prostora s perspektive tlorisa in v uporabi znakov je že iz prvega v drugi razred, ko se pojavi tudi legenda. Pri razporeditvi elementov se kaže največji napredek na prehodu iz drugega v tretji razred, iz tretjega v četrti razred pa je največji napredek v uporabi znakov in boljšega poznavanja sestavin zemljevida. Največ težav imajo učenci pri upoštevanju razdalj in velikosti. Kartografska pismenost je del splošne pismenosti. Poznavanje njenega razvoja nam omogoča, da bolje razumemo, zakaj ima posameznik na določeni stopnji težave, s tem pa pred nas postavlja nove izzive, kaj storiti oz. kako predstaviti in približati določene sestavine kartografske pismenosti posamezniku, da bo napredoval. Zaradi številnih elementov, ki jih vsebujejo zemljevidi, je kartografsko opismenjevanje zahtevna umska dejavnost in zato dolgotrajen proces.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: kartografsko opismenjevanje, razredna stopnja, prostorska predstavljivost, zemljevid
    Število strani: 60
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11552329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4466
    Datum vnosa: 25 Maj 2017 14:52
    Zadnja sprememba: 25 Maj 2017 14:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4466

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa