[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehniška ustvarjalnost pri učenju s poizvedovanjem v 8. in 9. razredu osnovne šole

Tamara Jensterle (2017) Tehniška ustvarjalnost pri učenju s poizvedovanjem v 8. in 9. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1980Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu obravnavamo primernost in uspešnost metode učenja s poizvedovanjem za namen razvijanja tehniške ustvarjalnosti pri vsebinah tehnike in tehnologije v osnovni šoli. V teoretičnem delu magistrskega dela smo raziskali pojme, kot so ustvarjalnost, tehniška ustvarjalnost, učenje s poizvedovanjem (PU) in odnos do tehnike in tehnologije (TiT). Povezali smo pojma ustvarjalnosti in odnos do tehnike. Namen našega dela je bil ugotoviti, ali učenje s poizvedovanjem vsebin optimizacije vodnih in vetrnih turbin, ki sta bili izvedeni na različnih nivojih PU in z različno vključenostjo učiteljev, vpliva na tehniško ustvarjalnost in kako. Uporabili smo kvantitativni pristop empirično eksperimentalnega pedagoškega raziskovanja, in sicer je v raziskavi sodelovalo 154 učencev 8. in 9. razreda petih osnovnih šol v šolskem letu 2015/2016. Učenci so se aktivno učili na dveh različnih nivojih/zvrsteh učenja s poizvedovanjem, ki sta za področje osnovne šole najbolj primerna, in sicer strukturirano in usmerjeno učenje s poizvedovanjem. Za ugotavljanje odnosa in izkušenj učencev do tehnike in tehnologije smo uporabili nestandardizirani vprašalnik "Tehnika in jaz", medtem ko smo ustvarjalnost testirali s standardiziranim testom z risanjem, imenovanim TCT-DP. Standardizirani test ustvarjalnosti z risanjem je bil izveden kot pred- in posttest, Tehnika in jaz pa kot enkraten test. Na podlagi ugotovitev smo presodili, da so tehniški dnevi, izvedeni z različnimi vrstami/nivoji PU, pripomogli k dvigu tehniške ustvarjalnosti. Večji doprinos k ustvarjalnosti je prinesla delavnica vsebin Optimizacije vetrnih turbin, kjer so bili učenci le usmerjeni k problemom, medtem ko so učenci pri skupini Optimizacija vodnih turbin bili deležni več strukture in večje vključenosti učitelja. Učenci so na predtestu ustvarjalnosti v povprečju dosegli 24,18 točk od skupno 78, medtem ko so na posttestu napredovali na 27,87 točk. Te vrednosti so tudi primerljive z do sedaj zmerjenimi dosežki učencev 8. in 9. razreda slovenskih osnovnih šol. Učinek delavnic usmerjenega PU na prirastek ustvarjalnosti je statistično značilen (α <0,05) in ocenjen kot zmeren (Cohen d = 0,54). Na splošno je odnos učencev do vsebin tehnike in tehnologije okrog povprečja na lestvici s srednjo vrednostjo 2,5. Ugotovili smo tudi, da pozitiven odnos do vsebin tehnike in tehnologije (TiT) doprinese k razvoju tehniške ustvarjalnosti. Še posebej je pomemben interes za vsebine TiT, ki ima močno napovedno vrednost na dvig tehniške ustvarjalnosti (α = 0,01, β = 0,33) in kaže na potrebno vzdrževano motivacijo tekom PU ter kot drugi pomemben dejavnik odnosa, zavedanje posledic tehnike in tehnologije, ravno tako statistično značilno napove dvig tehniške ustvarjalnosti (α = 0,02, β = 0,21). Raziskava je pokazala, da ustvarjalni učitelj in njegova vpletenost ni dovolj za učinkovit razvoj tehniške ustvarjalnosti pri učencih, medtem ko so primerno artikulirane aktivne oblike učenja lahko primeren vzvod za kreativnost učencev zlasti ob sodobnih in aktualnih vsebinah širšega področja tehnologij in spodbudnem učnem okolju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: tehnika in tehnologija, učenje s poizvedovanjem, tehniška ustvarjalnost, odnos učencev do tehnike in tehnologije, test ustvarjalnosti z risanjem
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11545929)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4464
    Datum vnosa: 22 Maj 2017 11:28
    Zadnja sprememba: 22 Maj 2017 11:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4464

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa