[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava pripovednih besedil s prilagoditvami za slepo petošolko

Ksenja Knez (2017) Obravnava pripovednih besedil s prilagoditvami za slepo petošolko. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2810Kb)

    Povzetek

    V redno osnovno šolo je zaradi ideje o inkluziji vsako leto vključenih več otrok s posebnimi potrebami, med njimi tudi otroci s slepoto in slabovidnostjo, ki pa v vzgojno-izobraževalnem procesu potrebujejo drugačne pristope, učne oblike ter metode dela. Strokovnjaki se zavedajo, da učitelji v času šolanja niso bili primerno usposobljeni za delo z otroki s posebnimi potrebami in da v primeru, ko razrednik v razred dobi slepega ali slabovidnega otroka, potrebuje pomoč strokovnjakov in dodatno izobraževanje. Učitelji so tako na splošno pri pouku kot pri pouku književnosti postavljeni pred izziv, kako učenca s slepoto v pouk vključiti in kako se na to pripraviti, da lahko kljub temu uporabijo različne dejavnosti, metode ter oblike dela. Namen moje raziskave je bil s študijo primera prikazati pouk književnosti v razredu, v katerega je vključena učenka s slepoto oz. prikazati obravnavo dveh odlomkov, opisati prilagoditve, prikazati načrtovanje, fleksibilnost, ki je potrebna pri tem, da pouk kljub temu, da je v razredu učenka s slepoto, ni monoton – tako za ostale učence kot za deklico. Z obravnavo dveh del mladinske književnosti sem želela pri učencih razvijati recepcijsko zmožnost ter s poustvarjalnimi dejavnostmi, ki so smiselne, zanimive in primerne starosti učencev spodbuditi odzivanje učencev na književna besedila. Uporabila sem kvalitativni raziskovalni pristop in izvedla intervjuje z učenko s slepoto, njeno mami ter z razredno učiteljico. Z načrtovanjem dejavnosti tako za celotno obravnavo pripovednih besedil kot s pripravami za posamezno učno uro sem prikazala, kako s prilagoditvami obravnavati književno delo v petem razredu, kamor je vključena tudi učenka s slepoto. Ugotovila sem, da lahko učenka pri pouku književnosti sodeluje in se vključuje v raznolike dejavnosti brez težav, pri tem pa potrebuje določene prilagoditve, usmeritve in pomoč.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenka s slepoto, obravnava pripovednih besedil, (po)ustvarjanje, prilagoditve, inkluzija
    Število strani: 94
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Igor SaksidaMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11542345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4461
    Datum vnosa: 17 Maj 2017 12:35
    Zadnja sprememba: 17 Maj 2017 12:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4461

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa