[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos in stališča učencev brez učnih težav do učencev s specifičnimi učnimi težavami

Nina Orgolič Štuhec (2017) Odnos in stališča učencev brez učnih težav do učencev s specifičnimi učnimi težavami. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (907Kb)

    Povzetek

    Pomemben vidik inkluzivne vzgoje in izobraževanja učencev s specifičnimi učnimi težavami (v nadaljevanju učenci s SUT) so njihovi vrstniki brez specifičnih učnih težav (v nadaljevanju vrstniki brez SUT). Učenci s SUT, ki se učijo skupaj z vrstnikom brez SUT, dosegajo boljše rezultate in razvijajo svoje socialno-emocionalne spretnosti. Praksa in teorija opozarjata, da imajo vrstniki brez SUT premalo znanja o specifičnih učnih težavah, kar vodi do negativnih stališč do učencev s SUT. Zato je pomembno ozaveščanje vrstnikov o posebnih potrebah (v nadaljevanju PP), prilagoditvah in močnih področjih učencev s SUT. Odnos vrstnikov brez UT do učencev s SUT je odvisen od stališč, ki se oblikujejo in spreminjajo pod vplivom različnih dejavnikov (šolsko okolje, domače okolje, širše okolje, starost, izkušnje, ipd.). V raziskovalnem delu magistrskega dela sem proučila, kakšna stališča imajo učenci brez SUT do prilagoditev, ki jih prejemajo učenci s SUT. Poleg tega sem želela ugotoviti, kakšen je odnos vrstnikov brez SUT do učencev s SUT in skupinskega dela oziroma sodelovanja vrstnikov brez SUT v skupini z učencem s SUT. Zanimalo me je tudi, ali obstajajo med njimi razlike glede na povprečje zaključnih ocen ključnih izobraževalnih predmetov (slovenščina in matematika). Prav tako me je zanimal sociometričen status učencev s SUT v razredu. V vzorec sem zajela 124 učencev od šestega do devetega razreda. Med njimi je bilo tudi 8 učencev z izrazitimi SUT. V raziskavi sem uporabila avtorski anketni vprašalnik za ocenjevanje odnosa do učencev s SUT in stališč do prilagoditev, ki jih prejemajo učenci s SUT ter sociometrični vprašalnik. Z raziskavo sem preverjala prepoznavanje učenca s SUT in ugotovila, da učenci brez SUT prepoznajo učenca s SUT. Rezultati raziskave so pokazali, da večina anketiranih učencev do učencev s SUT izraža pozitiven odnos. Učenci vključeni v raziskavo učence s SUT opisujejo kot prijazne, poštene, ustvarjalne, hkrati pa tudi kot počasne, drugačne, osamljene, boječe, žalostne in nespretne. Pri tem lahko opazimo, da jih ne označujejo kot agresivne, lene in neumne, kar kaže na to, da učenci brez SUT prepoznajo učenca s SUT in se zavedajo, da imajo učenci s SUT določene primanjkljaje. Ugotovila sem, da na odnos do učencev s SUT učni uspeh ne vpliva. Ugotovila sem, da večina učencev brez SUT rada sodeluje pri skupinskem delu z učenci s SUT. Predvsem pa učenci, ki so učno manj uspešni radi sodelujejo v skupini, v katero je vključen učenec s SUT. Učenci vključeni v raziskavo, so izkazovali razumevanje dejstva, da učenci s SUT potrebujejo podaljšan čas pisanja preverjanja in ocenjevanja znanj, prilagojen odlomek za branje in da odhajajo iz razreda zato, da jim specialna pedagoginja prilagodi delo, aktivnosti, razloži snov in navodila. Prav tako se jim zdi prav, da dobijo več pomoči učitelja. Učenci vključeni v raziskavo imajo pozitivna stališča do prilagoditev ne glede na učni uspeh (učno bolj/manj uspešni učenci). Raziskava je pokazala, da imajo učenci z izrazitimi SUT v primerjavi z vrstniki brez SUT nižji sociometričen status, česar pa zaradi majhnega vzorca ne moremo posplošiti na celotno populacijo učencev z izrazitimi SUT.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci s specifičnimi učnimi težavami, vrstniki brez specifičnih učnih, težav, odnos, stališča, ozaveščanje o specifičnih učnih težavah
    Število strani: 120
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    doc. dr. Alenka PolakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11536713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4454
    Datum vnosa: 12 Maj 2017 08:32
    Zadnja sprememba: 12 Maj 2017 08:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4454

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa