[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Projekt Vesolje in participacija otrok v vrtcu

Natalija Šuštar (2017) Projekt Vesolje in participacija otrok v vrtcu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (850Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je predstavljen projekt Vesolje, utemeljen na učenju z raziskovanjem (inquiry-based learning), ki smo ga v študijskem letu 2015/2016 izvedle študentke in študent tretjega letnika predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Poleg predstavitve projekta je bil moj cilj evalvirati uspešnost procesnih in vsebinskih ciljev vsakega posameznega nastopa, zlasti z vidika participacije otrok pri reševanju zastavljenih problemskih vprašanj. Skozi celotno načrtovanje projekta raziskovanja vesolja smo se trudili pripravljati dejavnosti oziroma problemska vprašanja tako, da bi otroci do spoznanj prišli izkustveno, z aktivnim učenjem. V odgovorih na raziskovalna vprašanja sem ugotovila, da sta za izvedbo uspešnega projekta najpomembnejša načrtovanje dejavnosti in tudi pozorna izbira ciljev, ki jih želimo uresničiti, saj se je izkazalo, da smo uresničili prav vse. Delno zagotovo tudi zato, ker se nismo omejili ali se poskušali prisiliti v to, da si otroci zapomnijo vse informacije, temveč smo stremeli k temu, da se z določenimi pojmi seznanijo, to pa jim bo koristilo v prihodnje. Na pridobitev novih spoznanj smo vplivali skozi raziskovalno naravnan način dela in načrtovano aktivnost otrok, saj se je pokazalo (po pričakovanjih), da sta sodelovanje otrok in motivacija dolgotrajnejša, ko so v aktivni vlogi. Poleg ustrezne motivacije in zagotavljanja enakih možnosti za sodelovanje je pomemben odnos, ki smo ga imeli študentje do otrok  bili smo spoštljivi, jih spodbujali, kadar je bilo potrebno, predvsem pa smo sprejemali njihova mnenja in bili odprti za vprašanja. Nekoliko več prilagajanja in spodbud so potrebovali pri izdelavi načrtov (predvsem skupnih), predvidevam, da zaradi pomanjkanja izkušenj s tovrstnimi sodelovalnimi dejavnostmi, in pri komunikaciji, dominantnejši otroci so želeli nekoliko preglasiti ostale in voditi svojo skupino, vendar smo tudi to uspešno premostili – s pogovorom in dejanskim zavedanjem otrok, da so vsi upoštevani in slišani pri izražanju svojih mnenj, domnev oziroma vprašanj. Zelo pomembno je, da smo o temi, ki jo obravnavamo, tudi sami dobro poučeni. To seveda pomeni, da smo morali osvežiti znanje o vesolju in ga tudi dopolniti, da smo lahko vsebine posredovali otrokom in z njimi sočasno soustvarjali – prek literature, uporabe moderne tehnologije, izvirno pripravljenih dejavnosti, igre in predvsem dopuščanja možnosti za uporabo/izražanje domišljije otrok. Njihovo zanimanje smo spodbudili z raznolikimi materiali, ki so jih imeli na voljo, s čimer smo jim zagotovili tudi možnost izbire, glavni namen pa je bil, da je otrok v celotnem procesu spoznavanja v aktivni vlogi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrtec, učenje z raziskovanjem, raziskovanje vesolja
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11526473)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4443
    Datum vnosa: 24 Apr 2017 12:49
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2017 12:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4443

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa