[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Doživljanje kinestetične empatije udeležencev delavnic pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi

Tjaša Jerak (2017) Doživljanje kinestetične empatije udeležencev delavnic pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1394Kb)

    Povzetek

    Ta kvalitativna študija je bila zasnovana z namenom, da podrobneje razišče fenomen kinestetične empatije ter njen učinek na notranje doživljanje udeležencev delavnic pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi. V pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi ima kinestetična empatija vlogo katalizatorja pozitivnih sprememb pri klientih, vendar je v praksi še zelo slabo raziskan pojav. Štirje študentje pomoči z umetnostjo so se udeležili štirih eksperimentalnih delavnic pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi, v katerih je bil največji poudarek na procesu medsebojnega uglaševanja. Vse delavnice so bile snemane. Na podlagi analize videoposnetkov gibanja sem izbrala ključne trenutke uglašenosti in neuglašenosti v utelešenih interakcijah udeležencev, nato pa sem jih analizirala v okviru skupinskih intervjujev skupaj z udeleženci ter ugotavljala , kakšne razlike obstajajo med doživljanjem obeh interakcijskih stanj. Rezultati pričujoče študije kažejo na to, da uspešno uglaševanje v pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi usmerja pozornost klienta na sedanji trenutek, spodbuja posameznikovo spontanost, igrivost in kreativnost, spodbuja utelešenost in s tem integracijo uma in telesa. Uspešno uglaševanje z drugim vodi v doživetje intersubjektivne izmenjave, ko dve osebi soustvarjata intersubjektivno izkušnjo, uspešno uglaševanje s skupino pa v doživljanje enosti s skupino. Trenutki neuspešnega uglaševanja sprožijo neprijetna občutja, rezultirajo v pomanjkanju spontanosti in občutjih izključenosti ter ovirajo kontakt. Rezultati raziskave kažejo tudi na povezanost značilnosti doživljanja uglašenosti z doživljanjem sedanjega trenutka v plesu. Na podlagi tega je bil sestavljen model doživljanja sedanjega trenutka v plesu, ki podrobneje orisuje omenjene povezave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: notranje doživljanje, pomoč s plesno–gibalnimi dejavnostmi, uglaševanje, kinestetična empatija
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor ŽvelcMentor
    doc. Alenka VidrihSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11525961)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4441
    Datum vnosa: 24 Apr 2017 12:42
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2017 12:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4441

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa