[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje bralne pismenosti z bralno značko

Blanka Rejc (2017) Razvijanje bralne pismenosti z bralno značko. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2907Kb)

    Povzetek

    Branje je temeljna dejavnost družbe in je prisotna na vseh področjih človekovega življenja. Avtorji, ki se ukvarjajo z branjem, ga opredeljujejo z različnimi definicijami, nekatere od njih sem tudi predstavila v svojem magistrskem delu. Vrste branja, tipologija bralcev ter poznavanje različnih bralnih modelov je le nekaj pomembnih teoretičnih dejstev, ki so osnova za raziskovanje in opredeljevanje branja. Bralna motivacija je pomemben motivacijski dejavnik, ki spodbuja človeka k branju in z njo je povezan tudi uspeh pri branju. Šola ima prav gotovo veliko vlogo pri spodbujanju bralne motivacije. Eden od glavnih dejavnikov spodbujanja branja v šoli je bralna značka, ki spodbuja predvsem prostovoljno branje v prostem času. Vloga mentorjev pri izvajanju branja za bralno značko je zelo pomembna, saj z ustreznimi motivacijskimi pristopi in raznolikostjo lahko zelo vplivajo na izbor sodelovanja učencev pri tej interesni dejavnosti. Kljub temu, da so zadnji izsledki raziskave PISA 2015 obetajoči, saj kažejo na porast bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev, raziskave s področja bralne značke kažejo na pomemben upad branja v prostem času z leti šolanja, pa tudi na upad števila učencev pri sodelovanju v projektu bralne značke. Z analizo sodelovanja učencev izbrane šole pri branju za bralno značko od prvega do devetega razreda v šolskih letih od 2011/2012 do 2014/2015 v empiričnemu delu ugotavljam velik upad sodelovanja, predvsem na prehodu učencev v drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, še večji upad pa je v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Ker so razlike med opravljanjem bralne značke med prvim in predvsem tretjim vzgojno-izobraževalnim obdobjem res drastične, sem s pomočjo anketnih vprašanj in z njihovo analizo raziskovala, kakšne in katere so bistvene razlike med motiviranjem za branje za bralno značko učencev v različnih vzgojno-izobraževalnih obdobjih, kakšni sta vloga in vpliv staršev na branje, kakšni so razlogi za sodelovanje in nesodelovanje pri branju za bralno značko ter kakšen pomen ima bralna značka za učence. Mentorji imajo pri motiviranju za sodelovanje pri bralni znački in njeni izpeljavi pomembno vlogo, zato me je zanimalo tudi, na kakšen način mentorji spodbujajo učence v različnih vzgojno-izobraževalnih obdobjih za branje, katere metode in motivacijske pristope uporabljajo, kako in kdaj preverjajo prebrano, kakšno je njihovo mnenje o organiziranosti bralne značke in kakšne spremembe bi uvedli. Na osnovi ugotovitev analiz sodelovanja učencev pri branju za bralno značko, analiz anketnih odgovorov učencev in mentorjev v empiričnem delu predstavljam avtorski model razvijanja bralne pismenosti z bralno značko, katerega sem izvajala v enem oddelku 7. razreda izbrane šole. Ugotovila sem, da se z uporabo aktivnejših pristopov, sodobnejših metod za motivacijo za branje in ravno tako za preverjanje prebranega, z drugačno organiziranostjo bralne značke, s kombinacijo priporočenega in izbirnega seznama, z vsebinsko raznolikimi literarnimi deli in njihovimi predstavitvami število učencev, ki se odločajo za sodelovanje pri branju za bralno značko, v tretjem izobraževalnem obdobju poveča, kar pa posredno vpliva tudi na razvoj bralne pismenosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: branje, bralna motivacija, bralna pismenost, bralna značka, tipologija branja
    Število strani: 97
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11525193)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4439
    Datum vnosa: 24 Apr 2017 12:31
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2017 12:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4439

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa