[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dvojezičnost v predšolskem obdobju

Blaž Ukmar (2017) Dvojezičnost v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (652Kb)

    Povzetek

    Razvoj govora je ena najpomembnejših stvari pri razvoju človeka. Z njim lahko izrazimo svoje potrebe in želje, ima pa tudi izredno močno družbeno vlogo. Razvoj govora se začne zelo zgodaj, veliko pred pojavom prvih besed. Otroci imajo izjemen talent za učenje jezikov, brez tega se najverjetneje nikoli ne bi bili sposobni naučiti govoriti in razumeti kar drugi povedo. Čeprav otrok še ne govori, vseeno komunicira z nami, to pa je temelj za prvi »preskok« oz. prvo besedo. Ta je le začetek, saj se ji vsaki dan pridružijo nove besede, samostalnikom se pridružijo glagoli, zaimki, uporaba preteklika in prihodnjika, vrstni red besed ... Otroci se ne učijo jezika enako hitro, se pa pri vseh po navadi pojavijo preskoki v besednjaku. Na razvoj vplivajo različni dejavniki kot so kakovost družinskega okolja, socialno-ekonomski status družine, genetske značilnosti ter tudi vrtec. Usvajanje jezika se veliko ne veliko razlikuje v enojezičnih in dvojezičnih družinah. V slednjih se pojavljajo različne strategije, saj se otrok istočasno uči dva jezika. Na strategijo, preko katere se otrok uči jezikov, vpliva tudi to, ali je vsaj eden od roditeljev govorec jezika okolja. Čeprav se usvajanje drugega jezika ne bistveno razlikuje od usvajanja samo enega jezika, pa lahko na usvajanje drugega jezika vplivajo še dodatni dejavniki, kot so otrokova starost, motivacija oziroma pripravljenost za učenje, jezikovna sposobnost in dostop do jezika. Ravno dostop do jezika vodi do dveh različnih vrst dvojezičnosti. Nov jezikovni kod lahko obogati prvi jezik in tako govorimo oba jezika enakovredno, lahko je pa prvi jezik obubožan. Na vrsto dvojezičnosti, ki se na koncu razvije lahko vplivamo z načini razvoja dvojezičnosti. Še nedolgo nazaj je veljalo, da je večjezičnost lahko škodljiva. Novejše raziskave dokazujejo, da znanje več jezikov nima negativnega vpliva na usvajanje jezikov, prav tako tudi otroci ne govorijo slabše kot njihovi vrstniki. Imajo enak besednjak, dvojezičnost tudi spodbuja kognitivne sposobnosti otrok. V empiričnem delu sem s pripovedovanjem pravljice in vrednotenjem s pomočjo lestvice splošnega govornega razvoja (natančneje s pripovedovanjem zgodbe) ugotavljal, ali se razlikuje govor enojezičnih in dvojezičnih otrok. Raziskava je pokazala, da se govor bistveno ne razlikuje, zagotovo pa dvojezični otroci ne govorijo slabše kot enojezični. Z anketnim vprašalnikom sem ugotovil, da se vzgojitelji zavedajo pomena dvojezične vzgoje in da jo spodbujajo z različnimi dejavnostmi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: govorni razvoj, dvojezičnost, vrtec in dvojezičnost, enojezični in dvojezični otroci, lestvice splošnega govornega razvoja
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11515465)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4432
    Datum vnosa: 19 Apr 2017 12:40
    Zadnja sprememba: 19 Apr 2017 12:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4432

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa