[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocenjevanje predbralnih sposobnosti

Marjeta Švigelj (2011) Ocenjevanje predbralnih sposobnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Diplomska naloga obravnava vprašanje, kako čim bolj zgodaj, torej še pred učenjem branja, odkriti otroke, rizične za nastanek bralnih motenj. Zgodnje odkrivanje primanjkljajev je namreč ključnega pomena, saj lahko s preventivnimi treningi in razvojem predbralnih sposobnosti naredimo korak bližje k uspešnejšemu spopadanju s težavami na področju branja. Primernih treningov ne moremo načrtovati brez ocene primanjkljajev na področju predbralnih sposobnosti. Diplomska naloga torej odgovarja na vprašanje, kako ter s kakšnimi pripomočki in preizkusi tako poglobljeno oceno pridobiti. V izhodišču so predstavljeni branje kot ena najpomembnejših šolskih veščin, razvoj branja in procesi, ki se med branjem odvijajo. Sledijo obravnava sposobnosti, ki so potrebne za začetek učenja branja, torej razvoj predbralnih sposobnosti, in dejavniki, ki vplivajo na učinkovito branje. Razložene so vrste bralnih motenj in predlagane vaje za razvoj predbralnih sposobnosti po področjih, ki so lahko manj razvita (tj. vidno razločevanje, fonološko zavedanje, kratkotrajni spomin in sposobnost hitrega avtomatiziranega poimenovanja). V nadaljevanju so opisani preizkusi, ki so v celoti ali delno namenjeni ocenjevanju otrokovih predbralnih sposobnosti. Slabost vseh opisanih testov je, da so preizkusi za oceno predbralnih sposobnosti samo del drugih diagnostičnih preizkusov, niso pa vaje spete v eno baterijo, namenjeno zgodnji detekciji rizičnih otrok. Če bi želeli izdelati poglobljeno oceno za vsa področja, ki vplivajo na bralne sposobnosti, in napovedati možne težave pri branju, bi tako morali združiti delčke več različnih testov. Cilj moje diplomske naloge je bil, na osnovi teoretičnih znanj, po vzoru slovenskih in tujejezičnih uveljavljenih testov ter pripomočkov za zgodnjo intervencijo, izdelati ali prirediti slovenščini primerne preizkuse, ki bodo preverjali otrokove predbralne sposobnosti ter pokazali, kolikšna je stopnja razvitosti le-teh pri otrocih, starih od pet do sedem let. Izdelane preizkuse sem testirala na vzorcu desetih otrok, ki bodo naslednje leto v večini začeli obiskovati prvi razred osnovne šole. Pilotska raziskava je pokazala prednosti in slabosti skupka zbranih preizkusov. Predlagane so izboljšave in podani predlogi za nadaljnje delo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje, predbralne sposobnosti, dejavniki bralne učinkovitosti, bralna motnja, zgodnje odkrivanje, ocenjevanje predbralnih sposobnosti
    Število strani: 168
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8976713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 443
    Datum vnosa: 23 Okt 2011 19:22
    Zadnja sprememba: 23 Okt 2011 19:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/443

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa