[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen igre predšolskih otrok v naravnem okolju za učenje začetnega naravoslovja

Martina Mohorič (2017) Pomen igre predšolskih otrok v naravnem okolju za učenje začetnega naravoslovja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Igra je bistvenega pomena za vsa področja otrokovega razvoja v predšolskem obdobju. V sodobnem načinu življenja postaja vse bolj omejena na notranje prostore, v katerih je možnost spoznavanja sveta okrnjena. Pozabljamo pa na naravo, ki predstavlja razgibano igrišče in učno okolje, v katerem lahko najdemo številne nestrukturirane materiale in objekte, ki jim otroci pripisujejo simbolni pomen in jih uporabljajo kot igrače, ki spodbujajo prosto igro. Neživa, predvsem pa živa narava motivira otroke za igro in raziskovanje in je vir naravoslovnega znanja. Otrokom torej lahko približamo naravo predvsem s tem, da jim ponudimo možnost, da se v njej igrajo, raziskujejo, učijo. V magistrskem delu me je zanimal pomen igre predšolskih otrok v naravnem okolju za učenje začetnega naravoslovja. V teoretičnem delu sem opredelila pojem igre, še posebej me je zanimal napredek otrok na različnih področjih učenja skozi igro. V nadaljevanju sem opisala, kako na slednje vpliva naravno okolje in na katerih področjih so strokovnjaki že ugotovili pozitivne vplive. Zanimalo me je, kakšna je vloga odraslega. Opisala sem tudi sodobne pristope, ki v ospredje postavljajo učenje v tesni povezavi s preživljanjem prostega časa v naravi. V empirični raziskavi sem proučevala pogled na igro iz otrokove perspektive. Pri raziskavi smo uporabili kamere, ki so bile med igro nameščene okrog otrokovega pasu in so samodejno beležile sliko in glas. Poleg tega so imeli otroci ves čas na razpolago tudi fotoaparat, s katerim so lahko fotografirali, ter pripomočke za risanje. Strokovni delavci smo dogajanje ves čas opazovali in si dialoge otrok zapisovali. Na ta način smo raziskovali pomen igre v naravnem okolju na učenje otroka. Preko analiziranja podatkov smo ugotavljali tudi razlike v igri med spoloma. V raziskavo je bilo vključenih 21 otrok, starih od 4 do 6 let. Rezultati raziskave so pokazali, da otroci ob igri v naravnem okolju pridobivajo naravoslovna znanja in spretnosti preko zaznavanja z vsemi čutili. Otroci so pri tem uporabljali najosnovnejše naravoslovne postopke, ob pomoči odraslega pa so uporabili tudi zahtevnejše. Pozitivni učinek igre v naravnem okolju se ni kazal le na področju narave, pač pa tudi na vseh drugih področjih kurikula: gibanju, družbi, jeziku, umetnosti in matematiki. Področji, ki smo jima posvetili posebno pozornost, sta varnost in tvegana igra. V daljšem časovnem obdobju so otroci pridobili občutek, kako se v mejah varnosti preizkušati v novih izzivih. Pri igri v naravi so bili pogumnejši dečki, ki so se preizkušali v zelo raznolikih dejavnostih, kot je plezanje, drsanje po hribu, konstruiranje in igra lovcev. Deklice so se pogosteje igrale mirne dejavnosti, kot je simbolna igra družina, vendar se je sčasoma razlika med spoloma nekoliko zmanjšala. Pri igri so uporabljali najrazličnejše naravne materiale, najpogosteje uporabljena pa je bila palica, ki je imela funkcionalno (npr. pomoč pri hoji po hribu) ali simbolno vlogo (čarobna palica) v igri. Ugotovitve raziskave so pomembne za vzgojno delo z otroki. Predšolskim otrokom bi odrasli morali dati veliko več časa in možnosti za igro, predvsem v naravnih okoljih in jim na ta način omogočiti razvijanje v sklopu proste igre. S tem želimo poudariti vrednost proste igre. Ta namreč ni manjvredna, pač pa je vsaj enakovredna načrtovanim dejavnostim in bolje izkorišča potenciale naravnega okolja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: igra, naravno okolje, začetno naravoslovje, predšolski otrok
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    viš. pred. dr. Marjanca KosSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11509065)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4428
    Datum vnosa: 11 Apr 2017 13:09
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2017 13:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4428

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa