[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga vzgojitelja v razvoju govora otrok z govorno-jezikovnimi motnjami

Katarina Petrič (2017) Vloga vzgojitelja v razvoju govora otrok z govorno-jezikovnimi motnjami. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2523Kb)

    Povzetek

    Vloga vzgojiteljice v razvoju govora pri otrocih z govorno-jezikovno motnjo je ključnega pomena, saj ima vzgojiteljica tako kot tudi otrokovi starši, pomembno vlogo v spodbujanju govornega razvoja predšolskih otrok. Pomemben je odnos vzgojiteljice do otrok, ki imajo »primanjkljaj«, saj je ravno vzgojiteljica tista, ki ustvarja pozitivno in prijetno klimo v oddelku. Vzgojiteljica lahko otroke obogati z vrednotami in izkušnjami o pomembnosti medsebojnega sprejemanja ne glede na to, kdo smo, kakšni smo in kaj imamo, da se vživimo v vsakega posameznika, da si med seboj pomagamo, sodelujemo in smo strpni drug do drugega. Prav tako vzgojiteljica načrtuje in v vsakdanje delo vključuje situacije, ki otrokom omogočajo rabo govora, poslušanje vrstnikov (dialog) in s tem pridobivanje zmožnosti, učiti se in sporazumevati ter ob tem usvajati pozitivne socialne odnose. V magistrskem delu sem v teoretičnem delu predstavila, kdo so otroci s posebnimi potrebami in kateri dokumenti obravnavajo te otroke ter kateri otroci so upravičeni do individualizacije oziroma t. i. individualne obravnave. Podrobneje sem predstavila skupine otrok z govorno-jezikovnimi motnjami ter predstavila vzroke za pojav omenjenih motenj in področja dela, na katerih najpogosteje zaznamo odstopanja v razvoju. Nadalje sem predstavila področja, na katerih se govorno-jezikovne motnje izražajo ter dokumente, ki obravnavajo otroke z govorno-jezikovnimi motnjami. Nato sem opredelila strategije vzgoje in izobraževanja otrok z govorno-jezikovnimi motnjami v Republiki Sloveniji in razvoj govora pri predšolskem otroku. V zadnjem poglavju teoretičnega dela sem predstavila vlogo vzgojiteljice pri delu z otroki z govorno-jezikovno motnjo. V empiričnem delu magistrskega dela sem predstavila cilje raziskave, kjer sem poskušala ugotoviti, na kakšen način vzgojiteljice prilagajajo svoje delo otrokom z govorno-jezikovnimi motnjami in ali prihaja do razlik pri delu z otroki z govorno-jezikovnimi motnjami glede na delovno dobo vzgojiteljic. Magistrsko delo sem sklenila s sklepnimi ugotovitvami, kjer sem poudarila rezultate raziskave, izpostavila predlagane pristope vzgojiteljic do otrok z govorno-jezikovnimi motnjami in dejavnosti s področja jezika ter ukrepe za izboljšanje aktualne situacije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: govorno-jezikovne motnje, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, razvoj govora, vloga vzgojiteljice
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    doc. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11508809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4427
    Datum vnosa: 11 Apr 2017 08:48
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2017 08:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4427

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa