[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepoznavanje učnih potencialov triletnih in štiriletnih otrok pri naravoslovnih dejavnostih

Monika Lužnik Črep (2017) Prepoznavanje učnih potencialov triletnih in štiriletnih otrok pri naravoslovnih dejavnostih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2026Kb)

    Povzetek

    Naloga vzgojitelja je prepoznavanje učnih potencialov otrok; s svojim načinom dela in pestro izbiro dejavnosti mora vzgojitelj omogočiti njihov razvoj na vseh področjih. V magistrskem delu smo se osredotočili na področje naravoslovja in raziskovali kriterije, po katerih tri- in štiriletni otroci povezujejo ponujene naravoslovne objekte v pare. Ugotovili smo, da otroci sprva oblikujejo pare objektov tako, da opravljajo dejavnosti z njimi, pri čemer opravljajo dejavnosti iz njihovega vsakodnevnega življenja. Postopno so se kriteriji za oblikovanje parov spreminjali, hkrati se je povečevalo število vsebinsko povezanih predmetov ali predmetov, ki jih povezujejo skupne lastnosti. Med oblikovanimi pari so se pojavljali tudi pari oblikovani po naravoslovnih kriterijih, ki smo jih posebej analizirali in preverjali njihovo pogostost pri posameznikih. V nadaljevanju smo ugotovili, da se otroci z večjim številom naravoslovnih parov razlikujejo od preostalih otrok glede na izbiro dejavnosti, zanimanja in igro na prostem, in da se v vrtcu pogosteje odločajo za naravoslovne dejavnosti, pri katerih so tudi bolj uspešni. Skozi pogovore s starši smo preverjali povezavo med številom naravoslovnih parov pri otrocih in zanimanjem za naravoslovne dejavnosti ter možnostmi neposrednega stika z naravo v domačem okolju. Ugotovili smo, da so največ naravoslovnih parov tvorili otroci z več spodbudami za naravoslovne dejavnosti od doma. Skozi predstavljen način raziskovanja smo prikazali pristop k prepoznavanju učnih potencialov otrok na naravoslovnem področju, upoštevajoč tudi otrokovo okolje, v katerem odrašča. Tako smo ugotovili, da so v skupini tri- in štiriletnih otrok tisti, za katere lahko trdimo, da so potencialno nadarjeni na naravoslovnem področju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, pojmi, igra, učenje, naravoslovje, prepoznavanje potencialne nadarjenosti
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11508553)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4426
    Datum vnosa: 11 Apr 2017 08:50
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2017 08:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4426

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa