[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Glasbene dejavnosti in doživljanje stresa pri petošolcih

Maja Jakič (2017) Glasbene dejavnosti in doživljanje stresa pri petošolcih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1341Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu želimo poudariti pomen zavedanja stresa in učinkovitega soočanja z njim. Stres pomembno vpliva na posameznikovo duševno zdravje in ni le težava odraslih, temveč tudi vedno mlajših otrok. V času šolanja je zato toliko pomembneje, da se učitelj sam zaveda posledic stresa, kar je tudi pogoj, da lahko znanje kvalitetno prenaša na učence. V magistrskem delu smo se osredotočili na razrednega učitelja, ki učence v razredu najbolje pozna in je lahko pri izvajanju celotnega pouka fleksibilen in ustvarjalen z vpeljavo različnih načinov sproščanja tekom pouka. Eden izmed načinov sproščanja je pomoč z glasbo, saj ta s svojimi vsestranskimi učinki vpliva tudi na sprostitev in občutek udobja posameznika. Tudi sami smo tekom raziskave poskušali petošolcem pokazati nekaj načinov sproščanja z glasbo. Raziskava je temeljila na povezovanju stresnih situacij petošolcev med poukom z glasbenimi dejavnostmi. To so glasbeno izvajanje (petje in instrumentalna igra), poslušanje in glasbeno ustvarjanje. V raziskavo je bilo vključenih 20 petošolcev in petošolk istega razreda. Izkazalo se je, da petošolci/-ke med poukom doživljajo največ stresa pred ocenjevanjem znanja (pisnim in ustnim), prav tako jih skrbijo določene učne vsebine in nerazumevanje vsebin pri različnih predmetih. Na podlagi pridobljenih podatkov smo načrtovali glasbene dejavnosti, ki so bile izvajane pred stresnimi situacijami pisnega in ustnega ocenjevanja znanja, s primarnim namenom sprostitve. Pri vseh izvedenih devetih glasbenih dejavnostih se je izkazal pozitivni sproščujoč učinek, poleg tega so petošolci večino glasbenih dejavnosti ocenili z najboljšo oceno, ne glede na to, katera glasbena dejavnost je bila izvajana in katera stresna situacija je sledila v tisti šolski uri. Izsledki raziskave bodo pripomogli k ozaveščanju razrednih učiteljev in posledično učencev o morebitnih težavah, ki jih prinaša stres in o različnih načinih sproščanja, med katere sodi tudi pomoč z glasbo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: stres, duševno zdravje, sproščanje, 5. razred, glasbene dejavnosti
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolMentor
    doc. dr. Helena Jeriček KlanščekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11499849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4425
    Datum vnosa: 05 Apr 2017 13:53
    Zadnja sprememba: 05 Apr 2017 13:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4425

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa