[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen mladinskega dela za osebni razvoj in življenjski potek mladih

Ema Marija Hudelja (2017) Pomen mladinskega dela za osebni razvoj in življenjski potek mladih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1723Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava vprašanje pomena mladinskega dela za osebni razvoj in življenjski potek mladih s tovrstno izkušnjo. V teoretičnem delu opišemo ključne značilnosti mladih in mladine kot družbenega pojava. V nadaljevanju predstavimo teorijo življenjskega poteka kot zaporedja prehodov z značilnostmi destandardizacije in individualizacije modernih družb. Dodamo sintezo opredelitev in ključnih ugotovitev s področja mladinskega dela za mlade ter v zadnjem sklopu teoretičnega dela opišemo teorijo pozitivnega razvoja mladih ter ekološko sistemsko teorijo razvoja. V empiričnem delu raziskujemo, kakšen pomen mladi z izkušnjo animatorskega in taborniškega mladinskega dela kot mladinski voditelji pripisujejo tovrstni izkušnji za svoj življenjski potek na različnih področjih. S 16 mladimi, 8 taborniki in 8 animatorji, starimi od 20 do 29 let, smo s pomočjo kvalitativne raziskovalne metode izvedli polstrukturiran intervju. Izsledki raziskave kažejo, da sodelujoči izkušnji mladinskega dela dajejo velik pomen in težo za njihovo življenje nasploh. Temeljna pri mladinskem delu se jim zdi ravno življenjskost, torej alternativa in dopolnitev formalnega izobraževanja ter vezivno tkivo med različnimi strukturami in institucijami. Vprašani navajajo, da so z mladinskim delom pridobili številne kompetence, pri čemer poudarjajo veščine organizacije, delo v skupini ter mehke oz. medosebne veščine, kot so komunikacija, reševanje konfliktov ter ustvarjalne in fizične spretnosti. Tudi na osebnem področju navajajo številne pozitivne učinke mladinskega dela, ki jih prepoznavajo v pridobivanju in razvijanju asertivnih in prosocialnih lastnosti, kot so potrpežljivost, vztrajnost, boljša samopodoba in prehod od osredotočenosti nase na osredotočenost na svet. V okviru socialnega razvoja na različnih nivojih (skupina, lokalna skupnost ter državna in mednarodna raven) navajajo vzpostavitev številnih zanje pomembnih socialnih mrež in pridobivanje zavesti o družbeni odgovornosti in aktivnem državljanstvu. Pomen mladinskega dela za poklicni razvoj sodelujoči mladi vidijo predvsem v pridobivanju kompetenc, za katere so prepričani, da jim bodo pomagale pri opravljanju poklicnega dela, ne pa nujno pri sami pridobitvi delovnega mesta, v kolikor njihovo poklicno delo ni neposredno povezano z mladinskim delom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: mladinsko delo, mladinski voditelj, osebni razvoj, kompetence
    Število strani: 120
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jana Rapuš PavelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11500105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4424
    Datum vnosa: 05 Apr 2017 13:48
    Zadnja sprememba: 05 Apr 2017 13:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4424

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa