[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanstvena pojmovanja o fotosintezi pri učencih osnovne šole in bodočih učiteljih biologije

Darja Skribe Dimec in Jelka Strgar (2017) Znanstvena pojmovanja o fotosintezi pri učencih osnovne šole in bodočih učiteljih biologije. CEPS Journal, 7 (1). str. 49-68. ISSN 1855-9719

[img]
Predogled
PDF
Download (621Kb)

    Povzetek

    Fotosinteza je najpomembnejši biokemični proces na Zemlji. Od nje je posredno ali neposredno odvisna večina živih bitij na Zemlji. Poznavanje fotosinteze nam omogoča, da razumemo, kako deluje svet kot ekosistem ter kako fotosinteza deluje kot most med neživim in živim svetom. Zato je razumljivo, da je fotosinteza vključena v nacionalne učne načrte široko po svetu. Praksa žal kaže, da se učenci na vseh stopnjah izobraževanja fotosintezo večinoma učijo na pamet. Posledica tega je, da imajo težave pri razumevanju tega pomembnega procesa in da ne morejo uporabljati pridobljenega znanja. Raziskave kažejo tudi številna napačna pojmovanja, povezana s fotosintezo, ki jih imajo učenci različnih starosti. Izhajajoč iz tega, je bil glavni cilj naše študije raziskati znanstvena pojmovanja o fotosintezi med učenci osnovne šole in bodočimi učitelji biologije. Podatke smo zbrali z vprašalnikom, ki je vseboval 7 vprašanj. Vzorec je sestavljalo 634 sodelujočih, 427 učencev osnovne šole (starih 11–14 let) in 207 bodočih učiteljev biologije (20–23 let). Ugotovili smo, da se populaciji osnovnošolcev in bodočih učiteljev biologije med seboj zelo razlikujeta glede znanstvenih pojmovanj o fotosintezi. Bodoči učitelji biologije so pokazali zadovoljivo in kompleksno razumevanje znanstvenih pojmovanj o fotosintezi, medtem ko smo pri osnovnošolcih našli nekatera napačna pojmovanja (lega klorofila in poteka fotosinteze v rastlini, energetske pretvorbe pri fotosintezi). Analiza razvoja znanstvenih pojmovanj o fotosintezi glede na starost sodelujočih je pokazala, da je napredka na osnovnošolski stopnji zelo malo, med bodočimi učitelji biologije pa ga sploh ni. Predlagali smo večjo vključenost bodočih učiteljev biologije v praktično delo na osnovnih šolah med izobraževanjem na fakulteti, kar bi prispevalo k zavedanju in boljšemu razumevanju napačnih pojmovanj, ki jih imajo osnovnošolci.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: fotosinteza, biologija, znanstvena pojmovanja, razvoj, osnovna šola, učenci, bodoči učitelji biologije
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://www.cepsj.si/pdfs/cepsj_7_1/pp_49-68.pdfDrugo nahajališče
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=11493961&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za razredni pouk > Katedra za naravoslovje in didaktiko naravoslovja
    ID vnosa: 4421
    Datum vnosa: 28 Mar 2017 08:15
    Zadnja sprememba: 28 Mar 2017 08:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4421

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa